Ondernemersuni is ontstaan door de persoonlijke valkuilen van oprichter Bieman Alsofi, eigenaar van onder andere de horeca-zaken Novelle en Moon. “Of ondernemen nou je eerste keer is of niet, het blijft spannend! Er komt een hoop bij kijken, toch? Hoe kom je aan financiering, hoe verzorg je de juiste administratie, hoe werf je personeel en hoe zorg je ervoor dat je je naamsbekendheid vergroot? Allemaal vragen waar ik al tegenaan ben gelopen.
De avond startte met een pitch ronde voor de jonge aanwezigen. Van kapperszaken, tot een beautysalon, tot een idee voor het creëren van een ‘thuisbezorgd’ borrel plank. “Het leuke van deze avond was de dynamiek tussen de fase waarin de ondernemers zitten,” vertelt Micha Luksenburg, bedrijfsadviseur bij Ondernemersuni. “De één heeft zijn business al staan, maar zou nog graag meer met social media willen doen, terwijl de ander al heel erg bezig is met marketing maar de fundering van de onderneming nog moet uitwerken. Het is leuk dat ondernemers in deze fase niet stil zitten.”
Ondernemersuni richt zich op zowel de startende als bestaande ondernemers en is door het team aan specialisten is breed inzetbaar. Voor de eerste sessie was onder andere marketing expert Farah Qureshi ingevlogen. “Je kunt je onderneming nog zo goed hebben staan, maar je moet je diensten of producten ook kunnen vermarkten. Het was leuk om hiervoor de eerste handvaten te delen met alle deelnemers. Ontzettend goed om te zien dat jongeren zich zo bewust zijn van het ondernemersvak”, verklaart zij op social media.