De eerste indruk
Een eerste indruk maak je maar 1 keer. Toegegeven, dit is nogal cliché, maar nog altijd heel relevant, vooral voor potentiële klanten die jouw website bezoeken. Je kunt door middel van een video of kwalitatieve foto op de homepagina een hele goede indruk achterlaten. Laat dan ook gelijk zien wat jij aanbiedt. Is dat een product? Plaats dan het product. Heb je een kapsalon? Plaats dan prachtige foto’s van jouw behandelingen.
Maak het authentiek en persoonlijk
In een wereld die steeds digitaler wordt, is een persoonlijke benadering op je website een must. Dit kun je doen door een ‘over ons pagina’ te schrijven en te plaatsen. Op deze pagina kun je personeel uitlichten en meer vertellen over jouw bedrijf. Door persoonlijk over te komen schep je een emotionele band met jouw potentiële klanten. Ze zien het ware gezicht van jouw onderneming. Dit zorgt voor vertrouwen en authenticiteit.
Tekst die leesbaar is
Verbeter je website door gebruiksvriendelijke teksten. Denk aan korte tekstregels, ideaal is ongeveer 8 tot 12 woorden in een regel. Zorg dat je tekst ook kan ‘ademen’. Teksten moeten niet dicht op elkaar staan.
Laat je dienst(en) zien door veel beeld
De meeste mensen zijn visueel ingesteld. Houd hier rekening mee door zoveel mogelijk gebruik te maken van beeld. Op deze manier hoeven websitebezoekers zich eerst ook niet teveel in te spannen om een goede indruk te krijgen van jouw bedrijf.
Responsive website
Zorg dat je website op alle apparaten perfect wordt weergegeven. Google geeft zelf ook aan: mobile first. Er zit nog steeds een stijgende lijn in websitebezoekers die een mobiele telefoon gebruikt in plaats van een computer. De kans is groot dat je website op een mobiele telefoon wordt bekeken. Tip: vraag ook altijd goed na bij een webdesign Burau of er ook extra kosten zijn verbonden aan een responsive website. Het is niet bij alle bureaus nog zo vanzelfsprekend.
Maak goed gebruik van je huisstijl
Je huisstijl is je identiteit. Hiermee laat je zien wie je bent en waaraan men jouw bedrijf herkent. Een huisstijl zet dan ook gelijk de sfeer, zorg ervoor dat die staat als een huis. Daarnaast is een consistente huisstijl in je website ook belangrijk. Zorg ervoor dat de kleuren gelijk zijn en de lettertypes ook. Een huisstijl moet ook passen bij je branche. Als je over een chic restaurant beschikt is het bijvoorbeeld niet verstandig om uit te beelden met dikke zware letterypes.
Logo
Less is more. Een goed logo moet niet te gedetailleerd of ingewikkeld zijn. Je logo moet ook op andere apparaten en uitingen nog steeds goed zichtbaar zijn.
Een website is echt meer dan een online visitekaartje
Elk bedrijf moet eigenlijk goed online gepresenteerd worden door een uitstekende website. Het is meer dan een digitaal visitekaartje. Je ziet er niet alleen professioneel uit, maar het helpt ook nog eens bij het werven van nieuwe klanten. Wil je graag een betaalbare website voor je nieuwe bedrijf? Neem dan contact op met Multiplus Online. Multiplus Online biedt je de keuze uit kant-en-klare top ontwerpen, maar ook websites op maat die hoog scoren in Google.