Faber Telecom & Data: ‘Onze gemoedelijke werkwijze trekt klanten aan die bij ons passen’

Zodra een klant belt, popt op je pc een klantenkaart op met al zijn informatie. Word je gebeld terwijl je onderweg bent? Dan schakel je de beller gemakkelijk door naar je collega: op je telefoon zie je dat hij beschikbaar is. Is op jullie bedrijventerrein recent ingebroken? Toch maar eens zo’n slim camerasysteem aanschaffen, dat geeft een veilig gevoel. Voor al deze diensten kun je terecht bij Faber Telecom & Data.

Dit Dokkumer bedrijf biedt slimme oplossingen voor zakelijke telefonie, (draadloze) netwerken en camerabeveiliging. Eigenaar Gerben van der Schaaf: “Vroeger kochten klanten een systeem, nu zijn ze vooral op zoek naar oplossingen die met hen mee groeien. Digitalisering en AI speelt daarbij een steeds grotere rol.” Salesmanager Foppe Hoekstra: “Als je naar ons andere bedrijf 2VoIP belt, krijg je bijvoorbeeld een digitale assistent aan de lijn. Deze AI-assistent schakelt aan de hand van jouw vraag door naar de juiste afdeling. Als je Faber belt, krijg je overigens gewoon één van ons aan de telefoon.”

CRM koppelen aan telefonie

De techniek verandert en Faber Telecom & Data gaat daarin mee. Zo gebruiken inmiddels veel organisaties zakelijke telefonie via Faber in combinatie met hun eigen CRM-systeem. Zodra de telefoon gaat herkent het CRM-systeem wie er belt en is alle informatie beschikbaar. Ook mobiele telefonie is geïntegreerd: de klant die jou onderweg belt, verbind je gemakkelijk door met je collega, nadat je hebt gezien of die beschikbaar is.

De transitie van ISDN naar VoIP heeft zes jaar geleden de deur geopend naar digitalisering. Nu is het tijd voor de volgende stap, want er zijn inmiddels veel meer mogelijkheden. Faber heeft de expertise in huis voor het maken van de koppelingen van telefonie met softwarepakketten en zelfs voor het geven van trainingen. Ook als bijvoorbeeld bij bedrijfsovernames twee systemen geïntegreerd moeten worden, begeleiden de experts dit proces graag.

Camerasystemen

De camerasystemen die de monteurs van Faber bij klanten installeren zijn eveneens volop in ontwikkeling. Tegenwoordig zijn deze zo slim dat ze zelfs kunnen herkennen of er mensen, dieren of auto’s voor de camera langskomen. In camerasystemen zit namelijk ontzettend veel toegepaste AI-software. Eén van de klanten van Faber maakt bijvoorbeeld gebruik van ‘people counting’: dankzij cameratellingen weet deze klant hoeveel mensen er gebruikmaken van zijn faciliteiten en of het nodig is extra personeel in te schakelen.

Datanetwerken

Een andere trend is dat installatiebedrijven steeds slimmere apparaten installeren bij klanten en zich bewegen richting domotica. Bij nieuwbouwwoningen wordt tijdens de bouw al nagedacht over de datanetwerken die alle apparaten aan elkaar verbinden. Het bekabelen van die apparaten is bij uitstek werk voor techneuten van Faber. Veel apparaten werken namelijk wel draadloos, maar de verbindingen moeten ergens vandaan komen en dat gaat veelal niet zonder kabels. Dat is ook zichtbaar bij bedrijven waar robots worden ingezet: die worden centraal aangestuurd en dat gebeurt met vele kilometers kabels.

Gemoedelijk

Foppe: “Wij hebben niet alleen de kennis van de netwerken en de aansluitingen, maar ook de ervaring om de klant goed te adviseren en te begeleiden. Aan de hand van de behoeften van de klant bieden we de beste oplossing.” Gerben: “We investeren in de relatie met de klant en we zijn nuchtere aanpakkers: dat wordt gewaardeerd. Onze werkwijze is gemoedelijk en trekt klanten aan die bij ons passen.”

www.faber-telecom.nl

Vergelijkbare berichten