Fencx en YP Your Partner organiseerden een kennissessie met acht machinebouwers

juli 14, 2017

Ontzorgen: ,,Vroeger waren wij alleen de keukenbouwers, nu zijn wij ook de kok”

 Doorlooptijd verkorten, snellere softwareontwikkeling, waarde geven aan big data, branding, customization of juist standaardisatie: allerlei uitdagingen die spelen in de Nederlandse maakindustrie. Om de visies scherper te krijgen en kennis met elkaar te delen, organiseerden Fencx en YP Your Partner afgelopen dinsdag een kennissessie met acht machinebouwers.

Unieke profilering door klanten te ontzorgen heeft een belangrijke rol in de maakindustrie. Zo ook bij Autonational: ,,Vroeger waren wij alleen de keukenbouwers, nu zijn wij ook de kok”, introduceerde Harm Munneke, Managing Director van Autonational, zijn positionering van het bedrijf. ,,Vroeger leverden we bij Autonational alleen productielijnen. Nu verzorgen we – naast de productielijn – het hele proces eromheen en trainen we onze mensen om van bouwer ‘kok’ te worden.”

Constant veranderen

Ieder had tijdens de kennissessie zijn eigen vraagstuk, maar over één ding waren de machinebouwers het eens: ,,We moeten constant blijven veranderen en inspelen op de juiste trends en ontwikkelingen.” Voor de één betekende de juiste ontwikkeling het verkorten van de doorlooptijd door de 3D-printer, de ander diende te zorgen voor een sexy bedrijfsuitstraling om techneuten aan te trekken. Weer een ander had als uitdaging zijn apparatuur slimmer te maken door big data om te zetten in smart data.

Co-makership

,,Als bedrijven moeten we continu keuzes maken. Er is steeds meer expertise nodig om techniek bij te kunnen houden. Daarnaast is er gigantische druk op capaciteit van mensen die nodig zijn”, zegt Theun Prins, directeur YP Your Partner. De aanwezigen geven dan ook aan dat co-makership, een langdurige en intensieve relatie met externe partijen, de key-factor wordt om ontwikkelingen bij te kunnen houden en te kunnen versnellen.

Delen via

Vergelijkbare berichten