Wereldwijd een uniek concept
Nu zijn online marketingactiviteiten per actie goed meetbaar. Maar hoe effectief zou het zijn wanneer je al je online activiteiten in één overzicht zou kunnen bekijken. Als op een dashboard. ClickQ Online Marketing uit Heerenveen ontwikkelde dit idee verder uit en is trots het Crossmedia Dashboard te presenteren. Compleet met metertjes (widgets) die nagenoeg alle online activiteiten tonen. Een op maat ontwikkelde API (Application Programming Interface) maakt het mogelijk. Dit protocol communiceert met allerlei websites, databases en programma's.
Weg met de aloude dikke rapporten
Marketingmanagers, ondernemers, webshophouders of productmanagers krijgen via een abonnement 'webbased' en 'real time' (zonder een programma te installeren en op ieder moment van de dag) inzage in het effect van hun online marketing inspanningen. Bij een standaard abonnement worden widgets (parameters) van Google Analytics opgeleverd. En op verzoek bepaalt ClickQ samen met de klant welke widgets er nog meer gewenst zijn. In de toekomst ontwikkelt ClickQ naast widgets voor online social media ook koppelingen voor de weergave van de effecten van traditionele media als Direct Mail, radio, tv.