Rederij Doeksen won de Friese Radioreclame Publieksprijs met het spotje ‘Kom met de kinderen naar Terschelling’. Samen met twee andere genomineerden, FRYSK Makelaars uit Heerenveen en Meulen & Baarsma uit Sneek, kreeg het spotje de meeste stemmen van het Friese publiek. Het is voor de 19e keer dat de prijs uitgereikt werd. Onder de stemmers zal een geldprijs van 250 euro verloot worden.
Friese markt
De commissie Friese Reclameprijs over het spotje: “Door het enthousiasme waar dit spotje mee ingesproken is, krijgt men er al gauw zin aan om een kaartje te boeken voor een bezoek aan Terschelling of Vlieland! De klanken op de achtergrond, van de boot en de meeuwen, versterken dat effect nog. Huishoudens met jonge kinderen hoeven het niet te laten: kinderen reizen gratis. Met het gebruik van de Friese taal richt Doeksen zich bewust op de Friese markt. Juist voor de Friezen is het gemakkelijk om nog even te kiezen voor een boeking op het laatste moment.
Friese taal
De Friese Reclameprijs is in het leven geroepen om het gebruik van de Friese taal of Friese streektaal in reclame-uitingen te stimuleren. De FRP is een initiatief van de Raad van de Friese Beweging. Op 14 maart 1995 werd de eerste FRP uitgereikt en die was toen nog alleen voor radioreclame. In 1999 is de eerste televiziereclame uitgereikt.