Sjoch Design heeft de verschuiving van offline naar online gemaakt. Waar eerst producten in een winkel en galerie in Beetsterzwaag werden geëtaleerd, is de winkel nu volledig web 2.0. Uit recente cijfers is gebleken dat een fysieke winkel terrein verliest ten opzichte van het internet: bijna een kwart van de aankopen wordt via internet gedaan. De webshop is mogelijk dankzij een unieke samenwerking met internetspecialist en online marketingbureau ClickQ. ClickQ neemt de online marketing en verkoop voor haar rekening en Sjoch Design de inkoop en logistiek. Hierdoor werken twee bedrijven – ieder specialist op hun eigen vakgebied – aan een gezamenlijk doel, namelijk de verkoop van designproducten. Pas dan verdienen beide bedrijven hun investeringen terug. Hierdoor is het mogelijk om het beste te halen uit de producten, vernieuwingen op de markt en het internet. “Internet is een goed platform voor nieuwe producten en ideeën. Dit spreekt ons erg aan” aldus Bies. ClickQ verzorgt het gehele verkoopproces, met een nieuwe en gebruiksvriendelijke webshop.
Mogelijkheden voor lokale ondernemers
Internet biedt veel mogelijkheden voor lokale ondernemers. Internet is van deze tijd en vernieuwend. “Dat voelt goed” geeft Bies aan. “Hiermee kunnen we ons op de producten richten waar we achter staan, zonder dat er rekening gehouden moet worden met lokale omstandigheden.” Alice van der Valk, directeur ClickQ: “De webshop van Sjoch Design is een unieke samenwerking tussen twee Friese ondernemende bedrijven die hun expertise inzetten om deze prachtige webshop op de online kaart te zetten! ClickQ voor de verkoop en Sjoch Design voor de inkoop en distributie.”
Partnerovereenkomst
Sjoch Design voorziet ook leveranciers van designproducten. Bies: “Op het gebied van grossieren heb ik veel bereikt in korte tijd. Hierdoor heb ik geen tijd meer voor het verkopen van mijn eigen producten. Daarom heb ik de partnerovereenkomst met ClickQ afgesloten.” Er is getracht om in december een kwalitatief hoogwaardige webshop op te leveren. Martijn Hoving, SEO specialist ClickQ: “Met statistieken kan de webshop verder geoptimaliseerd worden. Een webshop is nooit af: er blijven manieren om het conversiepercentage te verhogen en om meer bezoekers met relevante zoektermen binnen te halen.”