Volgens juryvoorzitter Rob Lijzenga spat het enthousiasme er vanaf bij ondernemer Anton Klapwijk van de Zuivelhoeve. ‘Een bijzonder enthousiaste ondernemer, die door zijn beleving een meerwaarde weet te geven aan zijn product. In een soort basic assortiment onderscheidt hij zich van zijn concurrentie.’ Medefinalisten Uitleganimatie en Coffee on Road wisten goed partij te geven, maar uiteindelijk gaf de belevingswaarde die Klapwijk aan zijn bedrijf in de Kleine Kerkstraat weet te geven, de doorslag.
Friks Web & Marketing, Bouwbedrijf Kolthof en MAS Outreach zijn de finalisten voor bedrijven die langer dan 5 jaar op de markt bezig zijn. De jury heeft diverse stemrondes nodig gehad om tot de uiteindelijke winnaars te komen. Het was een 'close call'. Maar de jury is blij deze winnaar van De HET 2014 te kunnen presenteren.
Volgens De HET voorzitter Lijzenga karakteriseert de competitie van 2014 zich door de reuring in het Leeuwarder ondernemersleven. Er was veel betrokkenheid bij ondernemers in de loop van de competitie. ‘Het zijn beide mooie winnaars. Zeker een relatief jong bedrijf als Friks met zijn snelle groei, is het soort bedrijf dat Leeuwarden nodig heeft.’
De jury heeft naar vijf elementen van de deelnemende bedrijven gekeken: de omgang met marketing & verkoop, financiën, duurzaamheid, innovatie en strategie. De jury van de HET bestaat uit juryvoorzitter Rob Lijzenga van de Rabobank, horecaondernemer Arjen Rusticus van de Walrus, Annet van der Meulen van Nivo Noord, Karin Langhout van schildersbedrijf Elzinga, Natasja Kesteloo van Noordplan en Trudie Timmerman van LED Factory.
Deze ondernemersprijs wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Leeuwarden, Inqubator Leeuwarden, Incassade deurwaarders en incasso, Bentacera Accountants & Raadgevers, Merkmakers en Wij van PS.
Uiteraard ook namens OF gefeliciteerd.