Heerenveen.nl vernieuwd

april 19, 2010

Afsprakenmodule en voorleeshulp

Het is nu mogelijk om voor bepaalde producten zelf via internet een afspraak te

maken. Vooralsnog geldt dit voor zeven producten van de afdeling burgerzaken, maar dit aanbod kan eenvoudig uitgebreid worden. De nieuwe voorleeshulp is een handig hulpmiddel voor mensen die minder goed kunnen zien of niet goed kunnen lezen. Op een verstaanbare wijze wordt de informatie op de website voorgelezen.  

Informeren, dienstverlening en meepraten en -beslissen  

De website gaat voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Naast het bieden van informatie zijn dit bijvoorbeeld ook eParticipatie en dienstverlening.

eParticipatie is het, met behulp van de internet, laten meepraten en -beslissen over verschillende onderwerpen. Dit kan met andere digitale media worden gecombineerd, zoals Hyves, Twitter, Linkedin, enzovoorts. 

De website is een van de speerpunten uit het, door de gemeenteraad vastgestelde,

programma Eén in Dienstverlening. De website maakt het mogelijk om diensten en

producten digitaal aan te vragen. Door met DigiD in te loggen, kan de aanvrager de

status van de aanvraag online volgen. Sommige producten zijn via een internetkassa af te rekenen. In de zomer van dit jaar wordt ook een nieuw BIS en intranet opgeleverd. 

Vormgeving  

Op de nieuwe website valt vooral de nieuwe vormgeving op. Aansluitend bij de

aangepaste gemeentelijke huisstijl is de informatie verdeeld naar de zes bestuursthema’s, met elk een eigen kleur. Deze kleuren worden ook doorgevoerd op

andere uitingen, zodat de gemeente duidelijker als afzender te herkennen is. 

Doorontwikkelen blijft nodig  

De huidige website biedt vele mogelijkheden, maar is – kijkend naar de huidige

mogelijkheden – nooit klaar; doorontwikkeling blijft nodig. De huidige website is geschikt om toekomstige uitbreidingen mogelijk te maken.  

Delen via

Vergelijkbare berichten