Geschiedenis sportsponsoring
Zoals gezegd, de geschiedenis van de sportsponsoring gaat terug tot de tijd van de Grieken en de Romeinen. Rijke lieden steunden atleten en gladiatoren om zo populair te worden bij het publiek. Vandaag de dag is sportsponsoring niet meer weg te denken uit de maatschappij. In tijden van oranjegekte pikken bedrijven graag een graantje van alle aandacht mee. Maar het draait niet alleen om multinationals die zich via de topsport graag laten zien. In die hele brede laag daaronder zijn talloze MKB-bedrijven betrokken bij regionale en lokale sportclubs. OF sprak met;
Piet Gosse Hoekstra, eigenaar Hoekstra Suwald, Paul Olijve, De Haan en Westerhoff, Frans van Wieren, vennoot van Van Wieren & Vellinga Adviseurs en Accountants en André Hamstra, eigenaar van Alertec Uitzendbureau. van sponsoring en
Benieuwd naar hun beweegredenen van sponsoring en achtergrondverhalen hierover? Ga rechtstreeks naar het gehele artikel in de online versie van OF juli 2014 over sportsponsoring. Te lezen zonder te downloaden.