De burgemeesters van Nederland hebben de campagne van Marketing Leeuwarden genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee. Deze prijs wordt uitgereikt aan de beste citymarketingcampagne van 2009.
Burgemeesters waarderen citymarketingcampagne Leeuwarden
De burgemeesters van alle 431 gemeenten in Nederland zijn gevraagd hun favoriete gemeente te nomineren. De vijf meest genoemde gemeenten zijn genomineerd en door de organisatie gevraagd hun nominatie te motiveren.
Kijk, dat is ’t mooie van Leeuwarden
Marketing Leeuwarden is verantwoordelijk voor de citymarketingcampagne op het gebied van wonen, werken, studeren en recreëren onder de noemer ‘Kijk, dat is ’t mooie van Leeuwarden’.
Samen met het bedrijfsleven, onderwijsinstellingen, culturele organisaties en de overheid werkt Marketing Leeuwarden aan het versterken van het imago van de Friese hoofdstad in Leeuwarden, Friesland en de rest van Nederland.
Initiatief
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) is een initiatief van het Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen in samenwerking met het Netwerk Citymarketing en Binnenlands Bestuur. De prijs wordt dit jaar voor de eerste keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen (NCCE) op maandag 7 juni a.s. in Haarlem.
Een vakjury, onder leiding van oud-burgemeester van Maastricht, zal de winnaar selecteren op basis van de ingezonden motivaties. Naast Leeuwarden zijn Assen, Roermond, Deventer en Schoonhoven genomineerd voor deze prijs in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners.
Marketing Leeuwarden
Marketing Leeuwarden is een netwerkorganisatie van ondernemers, culturele instellingen, onderwijsinstellingen, gemeente Leeuwarden en provincie Fryslan. Samen promoten wij Leeuwarden met de campagne ‘Kijk, dat is ’t mooie van Leeuwarden.’