Kr8werk ‘grutsk’ op nominatie Vredeman de Vries prijs!

In 2011 zijn de twee mannen, Jurjen Hofstra en Ronald Brouwer, Kr8werk gestart. Een creatief marketing- en communicatiebureau in Leeuwarden. Met eigenlijk maar één doel. Mensen, merken en bedrijven echt vooruit helpen, laten groeien. Nu 7 jaar later hebben ze meerdere merken voor zich weten te winnen zoals Hooghoudt, Kabelnoord en Ziengs. Maar op welke case ze het meest trots zijn, dan is dat toch de visuele identiteit van Post-Plaza. "Alles klopt, van begin tot eind. Een prachtige samenwerking met een schitterend eindresultaat. Een visuele identiteit die echt past bij het totaalconcept," aldus Jurjen. "En dat wordt gezien, zo blijkt wel uit de nominatie."

Vanaf het begin is Kr8werk betrokken geweest bij Post-Plaza, ze volgden de ontwikkeling van de verbouwing en de keuzes van de architect op de voet. Dit is de basis van alles. Vanuit deze basis werd er gezocht naar de verbinding tussen de vroegere bestemming, het postkantoor, de postbode en de hedendaagse functie van Post-Plaza.

"Uiteindelijk ontstond het thema; Ode aan de Postbode," vertelt Ronald. "Wij hebben dit doorgevoerd in de visuele identiteit. Het resultaat wordt mooi samengevat op de website van de Vredeman de Vries prijs; 'De huisstijl verbindt heden en verleden en combineert de authenticiteit en monumentaliteit van de omgeving met de verwachtingen en eisen van hedendaagse bezoekers. En dit altijd met een Fryske knipoog.' Precies zoals we voor ogen hadden.”

Over de samenwerking is ook Post-Plaza zeer te spreken. Annelies Douwstra, Sales & Marketing Manager bij Post-Plaza vertel vol trots: “In het herontdekken en restylen van een bestaand merk is een goede samenwerking essentieel. Dat partnership hebben we gevonden bij Kr8werk. Tijdens de pioniersfase, maar ook tijdens de oplevering is er altijd een fijne co-creatie geweest waarbij we het beste uit elkaar hebben gehaald. Met een subliem resultaat waarbij onze identiteit, ons hart, wordt blootgegeven. Elke dag weer een feest om mee te mogen werken, maar ook om onze gasten mee te verrassen; alles klopt!”

Na het leggen van een goede basis mochten ze ook aan de slag met een tal van andere projecten bij Post-Plaza. Zo ontwikkelden ze samen de etiketten voor het eigen bier en de eigen koffie, de menukaart en nog vele andere uitingen voor zowel het Hotel als het Grand Café. En de ontwikkeling gaat gewoon door. "Echt een case om 'Grutsk' op te zijn. Tsjoch!"

Delen via

Vergelijkbare berichten