De deelname aan de Libelle Zomerweek is voor Marketing Leeuwarden een uitgelezen kans om de 80.000 bezoekers kennis te laten maken met het Nassau-verleden van de stad. De deelname sluit nauw aan bij het akkoord dat begin april door Keramiek Museum Princessehof, het Fries Museum, de Fryske Akademy, Tresoar, het Historisch Centrum Leeuwarden, Stichting Nassau en Friesland en Marketing Leeuwarden is ondertekend om in de periode 2010-2015 Leeuwarden te profileren als Hofstad.
Door de medewerking van VVV Leeuwarden, Natuurmuseum Fryslân, het Fries Museum, Aqua Zoo Friesland, Fryslân Marketing, Boomsma Distilleerderij en Keramiek Museum Princessehof is het weer gelukt een gevarieerd aanbod neer te zetten en zo al ’t mooie van Leeuwarden’ te tonen. Daarnaast zal Acta Theater tijdens diverse dagen voor het nodige Koninklijke entertainment zorgen. Studenten van Stenden Hogeschool en Friesland College zorgen deze week voor extra ondersteuning.
In de stand worden Leeuwarder producten verkocht door de VVV Leeuwarden, het Keramiek Museum Princessehof promoot de tentoonstelling Oranjegoed!, Boomsma Distilleerderij schenkt de bezoekers een Kir Royal (vlierbessenjenever met prosecco) en bezoekers kunnen gratis op de foto. Leeuwarden wordt daarnaast als prachtige stad getoond op een fotowand van 10 meter lang!
Speciaal voor de Libelle Zomerweek heeft Marketing Leeuwarden een hoffelijke Leeuwarder fietstas ontwikkeld, deze worden verkocht tijdens de Zomerweek. In de fietstas vinden kopers daarnaast divers brochure materiaal van de deelnemende partijen. Deze fietstas is ook te koop in de VVV winkel aan de Sophialaan 4 in Leeuwarden.
Benieuwd naar stand en de presentatie van Leeuwarden op de Libelle Zomerweek? Kom dan naar standnummer 1238.