Lichte stijging aantal bezoekers Boot Holland 2014

“Een gekkenhuis”, zegt Herman Pollard van Pollard Jachtbouw. “Vooral maandag was het erg druk. Ik heb geen moment kunnen zitten. Serieuze mensen, goede contacten. Als ik ze bij elkaar kan krijgen, komen we volgend jaar in plaats van twee met alle onze vier modellen.” Pollard Jachtbouw heeft de laatste jaren een niet meer weg te denken plaats in de jachtbouw ingenomen. Zeven boten in aanbouw en acht in opdracht is daarvan het bewijs.

Rian van Roeden van Van Roeden Watersport deed de eerste dagen meteen al zaken op Boot Holland en ziet ook de nabije toekomst hoopvol tegemoet. “Het is veel beter dan vorig jaar. Beslist geen folderjagers, ook in het weekend niet. Nu moet het weer nog meewerken, maar ik verwacht zeker dat er wat uitkomt.”

Reacties positief

AHA Professional is bedenker van handige hulpjes zoals de twee jaar geleden geïntroduceerde Step-Up en de Bublift, een primeur op Boot Holland. Hanny Nauta van het in Tolbert gevestigde bedrijf: “Twee jaar geleden lieten ze zich afschrikken door de prijs, nu waren ze veel gemotiveerder, vonden ze het dé uitvinding en liepen ze met de Step-Up onder de arm weg. De mensen namen serieus de tijd voor je verhaal. Je merkt duidelijk dat het bootjesmensen zijn.”

Beursmanager Pieter Fokkema is in zijn sas met al deze loftuitingen: “Het is geweldig dat de deelnemers zo enthousiast zijn. Het betekent ook dat we de juiste weg bewandelen. We schieten niet met losse flodders, maar houden vast aan een goede mix van klein tot groot en voor alle portemonnees. Tachtig procent van ons bezoek heeft een boot. Serieuze mensen die gericht de beurs bezoeken. We richten ons niet op de massa, maar op de kwaliteit. Dat is onze koers en die blijven we varen.”

Klassieke schepen

Het dit jaar twee keer zo grote Rond- en Platbodempaviljoen op Boot Holland bleek een groot succes. Met een kleine 20 deelnemers en maar liefst 15 klassieke boten konden bezoekers niet om het paviljoen heen. Dit wordt bevestigd door Henk van der Meulen van de gelijknamige werf in Sneek. “De markt voor klassieke schepen trekt aan”, zegt hij. “Het aantal aanvragen groeit en we zien gelukkig ook steeds meer gezinnen met jonge kinderen. Jong bloed, dat hebben we nodig. Onze klanten zijn niet op zoek naar een nieuwe boot maar komen voor accessoires en onderhoud. Liefhebbers, Als het zo doorgaat willen we het volgend jaar nog groter maken en komen we ook met meer boten, en grotere.”

Virtuele tour

Boot Holland gaat met zijn tijd mee en heeft als eerste beurs in Europa de Boot Holland Expodition; een virtuele tour waarmee in alle rust op de laptop of iPad (nog eens) een route over de beurs kan worden gelopen. Visualisatiebureau VIA Drupsteen in Sneek heeft deze virtuele tour ontwikkeld. http://www.boot-holland.nl/bezoekers/virtueletour

Delen via

Vergelijkbare berichten