Om deze missie echt mee te maken ontwikkelde Locals®Agency een concept en produceerde de TVC volledig in-house. Susan van 't Slot-Koolman, marketeer Mariniersmuseum: “Locals®Agency heeft de fantasie en belevingswereld van het kind teruggebracht naar een sterke 15 seconden commercial voor ons stoere museum. We zijn trots dat deze nu in de voorjaarsvakantie te zien is op TV.”
Belevingswereld
In de commercial zitten we in de belevingswereld van Marley (8 jaar) en Faye (15 jaar), die samen op avontuur gaan in het museum. De experience voelt zó echt aan, dat ze in hun fantasie samen met de mariniers op missie zijn. Majoor Maas, dé ambassadeur van het museum, wacht deze jonge avonturiers op na afloop van de missie.
Echte landing
Bas Koole, DoP & partner Locals®Agency: “We stapten letterlijk in de wereld van het Mariniersmuseum door op pad te gaan met het Korps Mariniers en een echte landing te doen op het strand van Texel. Onze kleine acteurs deden niet onder voor de stoere mariniers met volledige bepakking.”
De commercial is de hele voorjaarsvakantie te zien op de zenders van NPO en op de online kanalen van NPO. Ook hoor je het Mariniersmuseum terug op de radiozenders van de NPO.
Locals® is een creative agency voor branding, campagnes en film. Ze werken voor (internationale) merken als: Royal Avebe, Versio, OG (OrangeGas), Poiesz Supermarkten, 24/7 KOOI en Shoeby.