Veel traditionele winkeliers worstelen met de vraag hoe ze moeten omgaan met de moderne technieken. Menno Steenstra (26 jaar), floormanager bij Lodewijk Mode, heeft daar wel een antwoord op. “Verzamel eerst de wensen en behoeften van passanten en winkelend publiek in de winkelstraat. Je zult dan al snel merken dat de consument zich tegenwoordig graag laat verrassen.
Wij hebben in samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam een experiment in het leven geroepen om het verrassingselement naar de winkelstraat toe te halen, namelijk het hologram. Het hologram in onze winkel is eigenlijk een verzameling van verschillende technologische oplossingen, waaronder een beamer de belangrijkste rol speelt. Hij projecteert de gimmicks van de nieuwste PME JEANS en inspireert op die manier (winkelend)publiek. Binnen de projectduur meten we met behulp van sensoren en klantentellers het aantal bezoekers in onze winkel. We hopen dat deze cijfers zullen stijgen, nadat het hologram in de winkel actief is en we hier onze PR-kanalen voor hebben ingezet, maar waar het mij met name omgaat, is de bevestiging of wij hiermee in de behoefte van onze klanten voorzien. ‘’Vinden onze bezoekers het leuk om op deze manier verrast en vermaakt te worden’’, Aldus Menno Steenstra van Lodewijk Mode. Menno volgt een traject aan de Nyenrode Universiteit en is op die manier in contact gekomen met Hogeschool Amsterdam.
De reden dat Lodewijk Mode voor Mannen deelneemt aan dit project is de snel veranderende retailbranche. Wilfred Lodewijks, eigenaar van de modewinkel, licht toe: “Voor elke branche geldt, stilstand is achteruitgang. In onze branche is dit nu actueler dan ooit. Een retailer die zijn huidige en toekomstige rol binnen een interactieve ruimte ziet, kan op toekomstige investeringen inspelen. En dat is precies wat we met dit project hebben weten te bewerkstellingen.”. Het hologram is vanaf vandaag te bekijken op de Voorstraat 19-23 in Franeker, waar Lodewijk Mode gevestigd is.