Marketeer Frank Wouters te gast bij jaarlijkse MerkMiddag

maart 25, 2014

Vooruit rijden via je achteruitkijkspiegel

De pogingen om van marketing een wetenschappelijke machine te maken waar je aan de ene kant onderzoek instopt en er aan de andere kant een strategie uit krijgt, heeft geleid tot dikke boekwerken waarvan iedereen erkent dat ze onwerkbaar zijn. Marketing is daardoor geëvolueerd naar een model dat op zijn best in staat is achteraf te verklaren waarom iets wel of niet succesvol is geweest. Academisch kan dat interessant zijn, in praktijk heb je er niets aan. Het is als vooruit rijden in je auto door alleen maar in je achteruitkijkspiegel te kijken. Honshitsu (het Japanse woord voor essentie) geeft marketing terug aan de ondernemers, de ontwikkelaars, de bedenkers, de gepassioneerden, de beleids-makers, de leiders, aldus Frank Wouters.

Marketeer Frank Wouters te gast bij jaarlijkse MerkMiddag

 Paneldiscussie

 Na de levendige en interessante lezing van Frank Wouters, met soms  hilarische momenten en kwinkslagen, was het tijd voor de paneldiscussie.  De leiding hiervan was in handen van MerkMaker Wytze Visser. Bote  Galema (Toyota Leeuwarden), Saskia IJszenga (INSIDE  marketing), Sanne  Mells (CSK Food) en Paul Schuringa (Marketing  manager MCL) gingen  samen m et Frank Wouters dieper in op de  essentie van marketing en hoe  hun bedrijven hier op in spelen.

 Foto's: Erikjan Koopmans Photography I Image editing

Delen via

Vergelijkbare berichten