Meer (relevante) bezoekers via zoekmachines?

juni 18, 2009

Dat klinkt allemaal logisch en simpel, maar om dit te verwezenlijken is een ander verhaal. U heeft uw website laten optimaliseren voor Google en intern heeft u op uw site alle pagina’s al naar elkaar gelinkt, want dat is immers de basis van een goed vindbare website.

Echter nu begint het moeilijke en vooral tijdrovende werk; Linkbuilding. Want om veel bezoekers via de zoekmachines te trekken heb je (veel) links vanaf andere websites nodig. Links die kwalitatief ook nog eens relevant zijn voor de content op uw site en de zoekopdrachten waarmee u hoog wilt scoren in Google.

Voorbeeld:

U hebt een webshop waarmee u online spullen voor op kantoor verkoopt. Dan wilt u natuurlijk goed worden gevonden op de term ‘kantoorartikelen’. Wat u nu moet doen is zorgen dat u andere sites zo ver krijgt om naar uw site te linken met de tekst kantoorartikelen als linkbare tekst (anchortekst) Google komt deze links dan tegen en zal bedrijpen dat die (anchor)tekst relevant is voor uw website. Het gevolg is dat u hoger in de zoekresultaten zal komen te staan op die term.

Links vergaren, hoe?

Het begin van een linkbuilding campagne, want zo noem je dat, zal voornamelijk bestaan uit het aanmelden van je website bij verschillende sites zoals bijvoorbeeld startpagina.nl. Vervolgens zijn je zakenrelaties aan de beurt. Aan hen stel je een linkruil voor. Hier hebben jullie immers beide voordeel van?

Pas nadat je deze opties hebt gehad, komt het moeilijke werk. Want hoe krijg je goede links op de site van een ander?

Bedrijfspresentaties

Het antwoord op die vraag is ‘bedrijfspresentaties’. Door met uw bedrijf deel te nemen aan verschillende online indexen of gidsen, kunt u relatief makkelijk goede links vergaren. U mag in uw presentatie natuurlijk zelf aangeven welke woorden relevant zijn voor uw site en dus linkbaar moeten zijn. Het liefst laten we deze links natuurlijk direct verwijzen naar de pagina waarop uw product verkocht worden.

Deze optie kost meestal wel geld natuurlijk, maar dat is immers bij (bijna) elke vorm van reclame zo. Het voordeel van online marketing is dat alles in principe te meten is. U kunt aan het einde van het jaar precies bekijken hoeveel bezoekers u via een presentatie of vermelding hebt gehad. En, indien uw webshop dit ondersteund is het zelfs mogelijk om na te gaan waar uw online verkopen vandaan komen. U weet dan dus ook welke presentatie of vermelding de investering weer heeft opgeleverd en welke volgend jaar niet weer verlengt hoeft te worden.

bezoekers statistieken

Bedrijfspresentatie op OF.nl?

Ondernemend Friesland biedt bedrijven de mogelijkheid om zich te presenteren in haar bedrijvenindex. Deelnemende bedrijven worden netjes in een branche ondergebracht zodat het voor onze bezoekers makkelijk is om te vinden waarnaar men op zoek is.

Uw bedrijf aanmelden voor onze bedrijvenindex kan hier!

Delen via

Vergelijkbare berichten