Meerjarige samenwerking tussen Poiesz Supermarkten en Snakeware

Hierdoor zijn Poiesz Supermarkten en Snakeware samen beter in staat om snel in te spelen op nieuwe ontwikkelingen in de retailmarkt en versterken zij elkaar. Zo kan de groeiende supermarktketen haar uitbreiding via de nagenoeg onbeperkte online mogelijkheden snel en optimaal uitrollen en heeft Snakeware de mogelijkheid om zich optimaal te profileren als innovatief internetbureau, die een uitdaging niet snel uit de weg gaat.

Snakeware neemt de online strategie, creatie en implementatie van alle online media mede voor haar rekening. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Poiesz Supermarkten zodat de merkbeleving van de winkelformule, met name op online gebied, geoptimaliseerd en versterkt wordt.

Piet Smit, algemeen directeur Poiesz Supermarkten over de overeenkomst:
“Ik ben heel blij met de samenwerking met een sterke onlinepartij als Snakeware. Snakeware weet als geen ander hoe je online via verschillende kanalen als website, mobiel en TV zo gericht mogelijk kunt aanbieden aan je doelgroep. Online wint aan kracht in het dagelijkse leven van mensen en wordt steeds meer een aanvulling op alles wat wij rond onze winkelformule communiceren. Met deze samenwerking zijn wij in staat onze winkelformule nog beter en actueler te communiceren en kunnen wij specifieke doelgroepen benaderen met gerichte proposities.”

Ate van der Meer, Marketing & Sales Director Snakeware:
“Snakeware groeit hard als multichannel internetbureau en zoekt steeds naar nieuwe mogelijkheden om haar activiteiten succesvol uit te breiden. De kansen die Poiesz Supermarkten ons nu in de foodretailmarkt biedt zijn daar een uitstekend voorbeeld van. Met dit prachtige partnership met Poiesz Supermarkten maken wij vooral gebruik van ons rijke aanbod aan multichannel mogelijkheden vanuit onze succesvolle cms software . Wij zijn heel blij dat een partner van het kaliber Poiesz Supermarkten met ons de uitdaging aangaat om in meerjaren plannen echte on- en offline vernieuwing in te zetten.”

Narrowcasting
Het eerste project dat in samenwerking is ontwikkeld, is het toepassen van narrowcasting in bijna alle Poiesz supermarkten. Als onderdeel van het concept ‘Wat Maak je Menu’ worden er schermen op de AGF afdelingen geplaatst. Op de schermen worden onder andere instructiefilmpjes getoond van topkok Reitse Spanninga die speciaal voor Poiesz heerlijke recepten samenstelt en bereidt. Samen met de PTH Groep uit Kollumerzwaag wordt momenteel over maar liefst 55 van de 62 supermarkten het eerste zichtbare resultaat van deze prachtige samenwerking uitgerold.

Publish2Print en website
Na de uitrol van de narrowcasting-oplossing, die uiteindelijk in alle filialen van Poiesz Supermarkten uitgerold wordt, zal 2012 in het teken staan van de realisatie van de Publish2Print oplossing die Snakeware in de markt zet, waarbij uit allerlei datastromen drukwerk gegenereerd kan worden zoals posters, prijskaarten, folders, etc. Ook zal de website compleet worden vernieuwd en zal het intranet van Poiesz onder de loep worden genomen.

Delen via

Vergelijkbare berichten