De nieuwe koers houdt voor Merk Fryslân in dat de organisatie de komende jaren scherpe keuzes maakt om Friesland effectief en slagvaardig onder de aandacht te brengen op basis van leefstijl afgebakende doelgroepen. De focus van Merk Fryslân ligt hierbij op het bewerken van de nationale en internationale markt. Binnen Friesland zijn de (samenwerkingsverbanden van) ondernemers meer zelf aan zet. Uiteraard willen we graag in goede samenwerking blijven met ondernemers in de provincie.
Relatie tussen Merk Fryslân en provincie Fryslân
Mede door het koersdocument is een langdurige relatie ontstaan tussen Merk Fryslân en provincie Fryslân waarbij financieën vastgelegd worden voor meerdere jaren en Merk Fryslân meer vrijheid krijgt om keuzes te maken op basis van haar expertise.
Gastvrij Fryslân
Door de provincie Fryslân is de beleidsnota Gastvrij Fryslân opgesteld waarin een duidelijk focus is aangebracht in het ontwikkelen van een gastvrije provincie. Hieronder vallen bijvoorbeeld een dekkend routenetwerk, slimme en daadkrachtige regiomarketing en een goede digitale basisinfrastructuur. Merk Fryslân speelt hier een belangrijke rol in.
In het komend nummer van OF magazine vindt u een uitgebreid interview over de stand van zaken van Toerisme Fryslan.