Nieuwbouw als inspiratiebron
Het nieuwe NHL gebouw vormde de inspiratiebron voor de nieuwe huisstijl. Hugo van den Bos (Strategy Director, Koeweiden Postma): “Als je met z’n allen verhuist naar zo’n prachtig nieuw gebouw, dat door zijn lichtwerking, lijnenspel en combinatie van oud en nieuw zo markant is, dan ben je gek als je zo’n gegeven niet uitbuit in de huisstijl. Het nieuwe gebouw van NHL Hogeschool is een ‘landmark’ in Leeuwarden en elke keer als men straks de huisstijl of het logo ziet wordt daarnaar verwezen. Dat is de kracht van de nieuwe huisstijl.”
Diversiteit en eigenheid
De huisstijl bestaat uit een pallet van kleuren en lettertypes, waarmee alle 70 NHL-opleidingen hun eigen combinaties kunnen maken. Zo ontstaan binnen één herkenbare huisstijl 70 verschillende ‘gezichten’. Dat is precies wat er ook gebeurt nu bijna alle opleidingen bij elkaar zijn gekomen in het nieuwe gebouw.
Geweldige erkenning
De toekenning van de European Design Award valt samen met de officiële opening van het nieuwe gebouw van NHL Hogeschool. Toepasselijk, want de huisstijl is gebaseerd op het ontwerp van het gebouw. Ageeth Huizenga (Hoofd Marketing & Communicatie NHL) “De nieuwe NHL staat voor een eigentijdse, diverse en krachtige hogeschool. Dat komt zichtbaar naar voren in de huisstijl en je ervaart het ook in het nieuwe gebouw. We zijn vereerd met deze Europese erkenning.” Het gebeurde niet eerder dat een onderwijsinstelling een Europese designprijs won met haar visuele identiteit.