Nieuwe uitstraling SKIK Kinderopvang laat pedagogische visie schitteren

SKIK Kinderopvang heeft een nieuwe uitstraling die volledig is afgestemd op de pedagogische visie van de organisatie. Dit uit zich onder meer in een nieuw logo, een nieuwe website en straks ook in nieuw ingerichte locaties. Als pedagogisch partner in de opvoeding creëert SKIK zo in een nog vertrouwdere omgeving kansen voor kinderen. Op de eerste dag van de lente, 21 maart ging de vernieuwde website live.

De nieuwe website van SKIK Kinderopvang laat volgens directeur-bestuurder Jitske Meindertsma nog beter zien waar haar organisatie voor staat. “Bij het maken van een nieuwe huisstijl hebben we ook heel bewust opnieuw naar onze missie, visie en kernwaarden gekeken. We willen nog beter laten zien wie we zijn, wat we doen en waarom we dat doen.” De nieuwe uitstraling van SKIK toont dat ‘aandacht’, ‘groei’ en ‘plezier’ bij de opvang altijd vooropstaat. “Dat zie je terug in alles wat we doen”, aldus Meindertsma. “Leren moet namelijk altijd fijn en leuk zijn. Elk kind moet kunnen leren met ‘skik’, Fries voor plezier.”

Nieuwe website live

De nieuwe website www.skikkinderopvang.nl brengt op overzichtelijke wijze in beeld wat SKIK voor ouderen en hun kinderen kan betekenen. Er is onder meer een overzicht van alle locaties en een handige rekentool waarmee makkelijk en snel inzichtelijk wordt gemaakt wat de (netto)kosten voor kinderopvang ongeveer zijn. Ook kunnen ouders hun kind op de website direct inschrijven of een rondleiding aanvragen op een van de locaties. SKIK vertelt op de website verder onder meer over hoe elk kind de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen.

Ruimte als extra pedagoog

De nieuwe huisstijl voert SKIK ook gefaseerd door binnen alle opvanglocaties. “Uit onderzoek blijkt dat een ruimte veel invloed kan hebben op degenen die erin verblijven”, vertelt Meindertsma. “Een goed ingerichte ruimte, die is afgestemd op de pedagogische visie, kan kinderen zich veiliger laten voelen. Door de manier van inrichting en het gebruikte materiaal komen ze meer tot rust en spelen ze bijvoorbeeld langer en geconcentreerder. Het ene kind kan rustig een boekje lezen en het andere kan lekker spelen. Een ruimte dient op die manier eigenlijk als extra pedagoog, wat ondersteunend is aan het werk van de pedagogisch medewerker op de groep. Zo kunnen wij spelenderwijs kansen creëren in het eigen tempo van elk kind.”

Vergelijkbare berichten