Met een landelijke campagne vraagt Fijn Wonen aandacht voor het woningtekort. Het lijkt ondertussen normaal geworden dat veel mensen in een woonsituatie zitten waar ze niet thuis horen. Peter Hutten, CEO bij Van Wijnen, vertelt: “Met de normale bouw halen we de achterstand niet in. Het moet anders: sneller, beter, goedkoper en duurzamer. Dit kan met digitalisering en gerobotiseerde industrie. Dat we het anders doen benadrukken we in onze campagne met de pay-off ‘Niet normaal’”. Door slimme producten en een innovatief productieproces is Fijn Wonen goedkoper en sneller, zonder in te leveren op uitstraling en wooncomfort. De woningen zijn energiezuinig en remontabel. Omdat de componenten van de woningen in de fabriek gemaakt worden, hoeven ze op de bouwplaats enkel nog in elkaar te worden gezet en levert een nieuwe woonwijk vele malen minder transport en afval op. Bovendien is de prijs van een bouwproject vooraf meteen duidelijk.
Onwenselijke woonsituaties voorkomen
In de tv-commercial van het merk wordt het verhaal van de 38-jarige Maarten verteld, die sinds zijn scheiding noodgedwongen bij zijn moeder José woont. Hutten legt uit: “Het verhaal staat symbool voor alle mensen die in een onwenselijke woonsituatie zitten. Of dat nu bij hun moeder, in een te krap huis met een groot gezin of met drie werkenden in een gedeeld appartement is. Daar willen we iets aan doen.” Om de woningen te kunnen realiseren, zoekt Fijn Wonen woningcorporaties, projectontwikkelaars en vastgoedbeleggers met dezelfde missie. Via fijn.com/nietnormaal kunnen organisaties zich aanmelden om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen rondom deze nieuwe manier van bouwen.