Samenwerking Sterc Surhuisterveen en ROC Friese Poort Drachten

Internetmarketing

Internetmarketing is een wezenlijk onderdeel geworden van de integrale marketing van organisaties en dus ook voor onderwijsinstellingen en opleidingscentra. Het plan is om internetmarketing te integreren in de bestaande opleidingen van Handel en Commercieel & Communicatie van ROC Friese Poort in Drachten. Opleidingsmanager Handel en Commercieel & Communicatie Jan-Willem ten Hove gaat deze uitdaging graag aan met Sterc. “Door een samenwerking te starten met het bedrijfsleven kunnen we theorie en praktijk goed combineren en leerlingen direct een voorsprong geven. Internetmarketing en digitale communicatie zijn niet meer weg te denken in het huidige bedrijfsleven.”

Meedenken in onderwijs

Internetmarketing bureaus, maar ook hun opdrachtgevers hebben hier baat bij, aldus Hendrik Jan Hofstede, commercieel directeur van Sterc. "Voor Sterc is het waardevol om mee te kunnen denken aan nieuwe vormen van onderwijs, waarbij onze praktische aanpak en kennis gedeeld kunnen worden. Op deze manier zullen er in de toekomst steeds meer studenten een betere aansluiting vinden in de praktijk. Dit is van groot belang voor onze sector."

Pilot

De pilot zal inzichten geven om tot een volwaardig lespakket te komen. De theorie wordt gecombineerd met praktijkervaringen, dit door cases van leerlingen te behandelen als lesstof over bedrijven waar ze stage gaan lopen of gelopen hebben.

Delen via

Vergelijkbare berichten