Wietske de Jong van Werkstof bedrijfskleding

Als kleine meid wist ze het al: “later wil ik mijn eigen zaak! Het liefst in de kledingsector, want ik wil mensen meer zelfvertrouwen geven. Wietske werkt graag met allerlei verschillende ondernemers en bedrijven en daarom is een eigen onderneming in bedrijfskleding de ultieme match. Ondernemers inspireerden Wietske al aan de keukentafel binnen het boerenbedrijf van haar ouders. ´De energie, creativiteit en saamhorigheid die ik van huis uit meekreeg was wat ik ook wilde. Verantwoordelijk zijn voor eigen succes en falen.

´En daar gaan wij dan´. En ze zegt bewust wij. In april ging ze samen met haar partners, relaties en klanten de kracht en identiteit van bedrijven vertalen in mooie en functionele bedrijfskleding! Bedrijven en personeel er uit laten springen. Ook in deze tijden. Niet opgaan in de massa, maar je eigen unieke bedrijf zichtbaar maken! Middenin de Corona-crisis en de totale lock-down voor diverse complete bedrijfstakken. Het lijkt een heel slecht moment om een eigen bedrijf op te starten, maar een optimistische Wietske de Jong ervaart ook voordelen. “Veel bedrijfstakken zoals bijvoorbeeld de horeca hebben het zwaar, maar de gedwongen sluiting stemt ook tot nadenken over betere tijden die ongetwijfeld weer komen. Dat is het moment om na te denken over de bedrijfsvoering, maar ook over bedrijfskleding en het creëren van zichtbaarheid”, aldus de jonge onderneemster, die de afgelopen maanden vele contacten heeft gelegd.

Wietske de Jong: “De eerste indruk die een klant van een bedrijf krijgt is uitermate belangrijk en die eerste indruk maken kun je maar een keer. Hoe zonde is het dan dat wanneer een medewerker in niet goed passende, verkleurde of met loslatende logo`s aanbelt bij de nieuwe klant voor reparatie of onderhoud. Een eerste indruk van professionaliteit zal er niet zijn, terwijl  de medewerker misschien heel erg kundig is. Dat is dan duidelijk een gemiste kans.” Wietske vindt overigens dat het niet zo zou moeten zijn dat kennis en deskundigheid van mensen niet zouden mogen worden beoordeeld op uiterlijk, maar helaas ziet ze vaak genoeg dat dit wel de realiteit is. ´Het is menselijk.´

Daarnaast is Wietske de Jong van mening dat goed passende, moderne bedrijfskleding ook bijdraagt aan het zelfvertrouwen van een medewerker. Wietske: Privé draag jij toch ook wat jij lekker vindt zitten omdat je je daar zeker in voelt? ´Ik ben er van overtuigd dat wanneer een medewerker zich lekker voelt in passende bedrijfskleding die ook meer zelfvertrouwen zal hebben, dit uitstraalt naar de klant en omgeving. Wat resulteert in meer werkplezier en een betere kwaliteit.

Werkstof adviseert de klanten in de eerste plaats op het punt van de meest geschikte bedrijfskleding voor de betreffende onderneming in onder andere de retail, horeca, bouw, techniek, transport en promotie. Daarbij wordt bijvoorbeeld gekeken naar de gewenste uitstraling, materiaalkeuze en kleurstelling om maar eens een paar voorbeelden te noemen. Maar Werkstof bedrijfskleding gaat veel verder. ´Naast de standaard collecties is Werkstof bedrijfskleding gespecialiseerd in custom made artikelen. Samen met de klant creëren wij een eigen unieke bedrijfskleding lijn, uiteraard voorzien van logo`s.

Wietske de Jong: “Het is ons werk om uit alle mogelijke collecties dé perfecte bedrijfskleding lijn te selecteren. Bedrijfskleding waarin medewerkers efficiënt kunnen werken, herkenbaar zijn en waarin ze zich fijn voelen.

Delen via

Vergelijkbare berichten