Het aantal ondernemerspleinen is ten opzichte van vorig jaar weer gestegen met vijf pleinen. Onder andere nieuw zijn dit jaar het Duurzaamheidsplein, waar bedrijven informatie krijgen over onder andere Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Ideeën worden omgezet in concrete plannen. Op het Financeplein presenteren bedrijven uit de financiële sector zich. Bezoekers en ondernemers kunnen hier terecht voor informatie over financieringen, subsidies, crowdfunding en fondsen. Ook het RVS & Metaalplein is nieuw. Steeds meer ondernemers uit de bouw- en metaalsector bundelen hun krachten en dat is een positieve ontwikkeling.
Hoewel het event groeit, ligt de nadruk op kwaliteit en inhoud. De afgelopen editie sloegen al steeds meer ondernemers en gemeenten de handen ineen door samen een ondernemersplein in te richten. Ondernemers, bedrijven en non-profitorganisaties komen samen om kennis uit te wisselen, te netwerken en zaken te doen. Netwerken loont en is effectief. De BCDN is daarvoor de ideale plek en trekt iedere editie duizenden mensen uit het bedrijfsleven met een leidinggevende positie. Dit maakt de beurs een uitgelezen plek om persoonlijk afspraken in te plannen, te netwerken met beurscollega’s en bezoekers.
Dit alles gebeurt op informele wijze onder het genot van een hapje en een drankje, want de pleinen zijn sfeervol ingericht met horeca op de beursvloer. Naast workshops, lezingen en seminars wordt tijdens het event de ondernemersprijs De HET! uitgereikt. Nieuw daarin is de aandacht voor cultureel ondernemerschap in aanloop naar Culturele Hoofdstad 2018. Ook worden dit jaar weer schilderijen geveild voor Stichting Ronald MCDonald Huizen Friesland.
Alle standhouders en de ondernemerspleinen halen alles uit de kast om een gevarieerd en uniek programma samen te stellen die bezoekers verder helpen op het gebied van ondernemen. Want, ondernemen doe je met elkaar.