Paul van Gessel stopt als directeur Fryslân Marketing

Samen met de provincie heeft de organisatie oplossingsrichtingen voor de financiële problemen verkend. Aan de uitwerking wordt op dit moment gewerkt. In overleg met de Raad van Toezicht heeft de heer Van Gessel besloten zijn functie neer te leggen.

 

Paul van Gessel zijn opdracht was met Fryslân Marketing het toerisme tot 2012 met 15% te laten groeien. Met de toeristische campagne “Beleef Friesland” is Friesland op de kaart gezet. Volgens het CBS is het aantal toeristen in Friesland sinds 2005 met ruim 20% gegroeid. Friesland deed het daarmee beter dan de rest van Nederland. Daarnaast was van Gessel sinds eind 2010 verantwoordelijk voor de brede regiopromotie van Friesland. Daarvoor is samen met de Provincie de campagne “Fan Fryslân” ontwikkeld.

 

Toerisme is belangrijk voor de Friese economie. Met een omzet van ruim € 1 miljard en een werkgelegenheid van 32.000 banen is toerisme één van de sectoren met toekomst voor Friesland. Er zijn ruim 2.600 bedrijven actief, vooral in het Merengebied, rondom de Elfsteden en op de Waddeneilanden.

 

 

Delen via

Vergelijkbare berichten