Communicatie, er is meer mogelijk maar print blijft

Veel! Denk alleen al aan online communicatie, de opkomst van sociale media en het belang van schrijven voor het web (SEO). Ook beelddenken is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. Het visualiseren van een idee is een goede manier om een opdrachtgever te overtuigen van een verhaal. Het alom bekende “beelden zeggen meer dan woorden” is vandaag de dag meer dan ooit van toepassing.

Eigentijdse middelen

De veranderingen in het communicatievak zorgden voor een wending in de inzet van communicatiemiddelen van Het Friese Merenproject. Zo ontwikkelde Camerik Voortman in mei dit jaar een podcast met Freek Vonk door natuurgebied De Alde Feanen, een interactieve audiovaarroute om kinderen te enthousiasmeren voor het natuurgebied. De audiovaarroute maakt gebruik van de nieuwste GPS technieken. Eerder dit jaar stond Het Friese Merenproject al met een stand op de beurs Boot Holland in WTC Expo Leeuwarden. Door een levensgrote fotoprint in de beursvloer, waanden bezoekers zich middenin de prachtige Friese natuur. Zoiets was vijftien jaar geleden niet haalbaar geweest.

Print nog steeds belangrijk

Wilma Nabring –de Camerik Voortman-adviseur, verantwoordelijk voor Het Friese Merenproject- benoemt naast de inzet van eigentijdse middelen ook het belang van geprinte folders en andere traditionele communicatiemiddelen van Het Friese Merenproject. “Na dertien jaar zien we dat de inzet van een aantal communicatiemiddelen ook nog steeds goed werkt. Vanaf het eerste moment organiseerden we persmomenten en bewonersbijeenkomsten, ook lanceerden we destijds het magazine Meer dan Meren. De kracht van communicatie zit hem in een wisselwerking tussen de inzet van eigentijdse en traditionele middelen. Het communicatievak verandert, maar wat goed is blijft” aldus Wilma.

Delen via

Vergelijkbare berichten