Qbuzz maakt kwaliteitsbelofte waar

Ze glimmen van trots bij Qbuzz, de busmaatschappij die sinds december 2008 het busvervoer in Zuidoost Fryslân en Rotterdam verzorgt. Uit de Openbaar Vervoer Klantenbarometer 2009 blijkt dat de nieuwkomer onder de vervoerders een hoge waardering van hun klanten krijgt. Met een totaalscore van 7,5 zit kwaliteitsstrijder Qbuzz ver boven het landelijk gemiddelde.

De klantenbarometer is een landelijk onderzoek naar de waardering van klanten over het openbaar (stads- en streek) vervoer.

Negentig duizend reizigers geven een rapportcijfers aan verschillende aspecten die met hun reis te maken hebben. Deze lopen uiteen van de klantvriendelijkheid van de chauffeur tot de kans op een zitplaats.

Qbuzz scoort in beide gebieden een totaalcijfer van 7,5 en overtreft hiermee de score van de vorige vervoerders. Ondermeer op de punten vriendelijkheid, het geluid , het gemak van instappen en de frequentie van het vervoer stijgen zowel Rotterdam als Zuidoost Fryslan in vergelijking met vorig jaar. Ook zijn er in het gebied Groningen Drenthe goede resultaten geboekt; hier verzorgt Qbuzz sinds december 2009 het busvervoer.

Qbuzz is ontzettend blij met deze score. Volgens directeur Rob van Holten was 2009 een goed jaar. “In 2008 hebben de klanten kennisgemaakt met onze mooie nieuwe herkenbare bussen. Van het begin af aan hebben we voor ogen gehad het anders te willen doen dan andere vervoerders. Onze doelstelling is een kwaliteitsstrijder te zijn waarbij een tevreden klant en een tevreden chauffeur centraal staat.

Het is geweldig om te zien dat deze aanpak wordt beloond met zo´n hoog cijfer. Deze score zegt een hoop over de kwaliteit van alle Qbuzz collega’s en de chauffeurs in het bijzonder. Op veel items waarop de klant kan beoordelen heeft de chauffeur namelijk grote invloed. We zijn enorm trots op dit resultaat en op alle collega’s en we verwachten dat onze opdrachtgevers, de provincie Friesland en de stadsregio Rotterdam, dit ook zijn”.

Delen via

Vergelijkbare berichten