Ruim 8.000 bezoekers voor Smaakparadijs

Leeuwarden is dit jaar Hoofdstad van de Smaak. Dat betekent een jaar lang aandacht voor eerlijk en lekker eten van dichtbij. Het hele jaar door zijn er evenementen waarbij regioproducten in de spotlights staan. Daarvoor werkt de organisatie samen met bijna veertig partijen, variërend van onderwijsinstellingen, culturele instellingen, bestaande culinaire evenementen en het bedrijfsleven.

Het Smaakparadijs in het Natuurmuseum is mogelijk gemaakt door Innexus, Koopmans Koninklijke Meelfabrieken, LOF, LTO Noord, De Friesland Zorgverzekeraar, Van Hall Larenstein, Nordwin College, Friesland College, Suikerunie, Frisia, Greydanus, Priuw, Foodtruck Mama Mascha, Claudy Jongstra, Bugalicious, Friesland Campina, Natuurmonumenten, Broodje Bewust, de Taart van Tonnie en Slager S.P. de Graag. Grote trekkers van de expositie waren de ‘nieuwe smaken’; kinderen konden een insect proeven. Ook de spannende smaken waren zeer in trek. In een verduisterde ruimte kregen kinderen bijzondere gerechten voorgeschoteld die ze van te voren niet konden zien.

Deze maand organiseert Hoofdstad van de Smaak in samenwerking met City Jazz Leeuwarden nog JazzNtaste op zondag 22 maart, een culinaire rondgang langs de Leeuwarder horeca in combinatie met lekkere jazzoptredens. Op 24 maart organiseert Hoofdstad van de Smaak in samenwerking met Merk Fryslân en het Friesland College de ‘Foodbloggersday’. Bekende foodbloggers uit Nederland komen naar Leeuwarden. Na een rondgang langs bijzondere producenten, gaan ze aan de slag in de keukens van het Friesland College.
 

Delen via

Vergelijkbare berichten