Snakeware bruisend nieuw jaar in met nieuw bedrijf

januari 3, 2012

Ruim 20 jaar ervaring in off- en online marketing

Snakeware realiseerde in 2011 een substantiële omzet- en winstgroei en trof voorbereidingen om haar dienstverlening rond het online kanaal te vergroten. Ate van der Meer van Snakeware zegt: “Snakeware wil haar rol als regisseur van het online kanaal nog meer inhoud geven zodat klanten van strategie, concept tot dagelijkse uitvoer optimaal geserviced kunnen worden vanuit één betrouwbare partner. Dat is de ambitie die wij met Snakeware invulling geven.” In de persoon van Toine Dinkelberg heeft Snakeware de marketeer gevonden met ruim 20 jaar ervaring in off- en online marketing, onder andere bij HSCG en Creative Industries. Hij houdt zich sinds 1995 al bezig met online marketing en is onder andere lecturer Online Marketing aan de Stenden University. Als specialist van het eerste uur integreert hij Online Marketing in het curriculum van de Media & Entertainment Opleiding. Toine staat vanaf vandaag aan het roer van Snakeware Strategy & Marketing.  


Retailers moeten zich richten op internet om te overleven

Door de bundeling van vakgebieden, vakkennis en jarenlange ervaring in het nieuwe bedrijf Snakeware Strategy & Marketing zien Ate van der Meer en Toine Dinkelberg een breed spectrum aan diensten ontstaan die van veel toegevoegde waarde zal zijn voor vele bedrijven en organisaties in heel Nederland.Diverse onderzoeken en ook de toenemende vraag bij Snakeware wijzen er op dat de economische ontwikkelingen voor online kanalen in Nederland verder zullen blijven groeien. Zo publiceerde GfK Retail & Technology op 20 december 2011 een onderzoek waaruit blijkt dat nu al 20% van de aankopen via een webshop of een online handelssite verloopt en onder andere door de onstuimige groei van social media zal dit percentage de komende paar jaar nog sterk toenemen. Los van het feit dat driekwart van alle aankopen van duurzame consumptiegoederen gewoon plaats vindt in fysieke winkels moeten deze retailers zich sterk op internet gaan richten willen ze overleven. Om deze retailers, bestaande klanten en andere organisaties online te voorzien van de beste adviezen, plannen, techniek en handjes is de nieuwe loot aan de Snakeware tak gestart.

 
Online marketing geen hype

Toine Dinkelberg: “We zien heel duidelijk een verschuiving van de traditionele kanalen naar de online kanalen. In eerste instantie voelde dat weer als een hype zoals wij die eind negentiger jaren ook hebben gezien, maar de groei zet dit keer heel duidelijk door.” Online marketing biedt prachtige kansen om daadwerkelijk met marketing bezig te zijn zoals marketing bedoeld is. Via hulpmiddelen wordt inzichtelijk gemaakt wat de consument online over een product of dienst “zegt”. Door de interactie met die consument aan te gaan, zal de binding tussen het bedrijf en de consument worden versterkt. Dit vraagt om nieuwe inzichten, op basis van de juiste marketing doelstellingen die met behulp van de juiste techniek goed, veilig en solide ingericht kunnen worden. “Dus niet snel even een appje of doelloos het inzetten van social media, want die hype is snel weer over”, zegt Toine Dinkelberg.

Ate van der Meer vult aan: “Door de opkomst van smartphones, tablets als de iPad en de enorme groei van social media is het noodzaak controle te houden over de informatie die je wilt delen met je doelgroep via de verschillende kanalen die je bedient. Wij investeren voortdurend in de techniek om deze kanalen te kunnen beheren. Dit doen wij door al ruim 12 jaar eigen software op de markt te brengen voor het inrichten en beheren van alle online kanalen.”

Toine Dinkelberg: “Online marketing vraagt van organisaties dat ze inspelen op de veranderende omstandigheden. Daarbij is het essentieel om over een goed fundament te beschikken om de verschillende kanalen aan te kunnen sturen en dus niet voor elk kanaal een aparte oplossing. Snakeware bewijst jaar op jaar over deze software en kennis te beschikken. Verder verwachten consumenten openheid en inzage in het bedrijf. Daarbij past interactie met de doelgroep en dat is voor veel organisaties een nieuwe manier van denken. Marketing en communicatie zal dan ook breder gedragen moeten worden binnen een organisatie.” Dinkelberg verwacht, door hier op in te spelen, dat een mooie groei kan worden gerealiseerd.

Snakeware streeft naar € 2.5 miljoen omzet

Met 17 FTE’s realiseerde Snakeware in 2011 een omzet van ruim € 1.2 miljoen. De groei van Snakeware komt uit online softwareontwikkeling en het bedenken, begeleiden en bewaken van online concepten voor met name de sectoren toerisme, zorg, retail en wonen. “Vooral toerisme, retail en woningcorporaties doen het goed. Maar sinds een paar maanden trekt ook de vraag uit de zorgdienstverlening aan”, sluit Ate van der Meer af. Het doel is om onze omzet in 3 jaar te verdubbelen naar € 2.5 miljoen, onder meer door ons prachtige nieuwe bedrijf Snakeware Strategy & Marketing, met Toine Dinkelberg aan het roer.

Delen via

Vergelijkbare berichten