Snelheid en gebruiksvriendelijkheid steeds belangrijker voor mobiele websites

Snelheid van mobiele websites

Eén seconde sneller laden van de website op de smartphone betekent 27% extra verkopen, offerte-aanvragen en klantcontacten. Dat heeft Google becijferd. Daarom focust NC-websites sterk op verdere optimalisatie van de snelheid en gebruiksvriendelijkheid van mobiele sites. Google stelde nieuwe normen op, waarbij een laadsnelheid van 5 seconden ‘goed’ is en 3 seconden ‘excellent’.

NC-websites

Programmeur Sander van der Veen volgde namens NC-websites de training. De Winschoter webbouwer en Google Partner is hiermee de eerste in Oost-Groningen die in het bezit is van deze Google-certificering. “Onze mobiele sites voldoen nu aan de kwalificatie ‘goed’. En met de opgedane kennis gaan wij dit verder optimaliseren”, vertelt hij.

Gebruikerservaring

“Naast snelheid kijken wij ook naar de gebruikerservaring. Hoe maak je het zo eenvoudig mogelijk voor de bezoekers van de site? Ook daarover heb ik tijdens de training nieuwe inzichten opgedaan en technieken geleerd. Het is van groot belang dat bezoekers zo goed en snel mogelijk kunnen vinden wat ze zoeken.”

Zoekresultaten

Google vindt snelheid en gebruikerservaring van groot belang. In dat licht zijn snelle en gebruiksvriendelijke sites beter vindbaar in de zoekmachine. Ze krijgen een hogere positie in de zoekresultaten. Ook design van de site is hierbij van belang. Daarom vormt Van der Veen met zijn collega en grafisch vormgever Yvonne Heeres een team binnen NC-websites dat zich toelegt op bouw, beheer, monitoring en optimalisatie van mobiele sites

Delen via

Vergelijkbare berichten