Gastheer was Bram Dekker van Dekker Drukwerken. Dit bedrijf loopt voorop in de grafische industrie en constateert dat zijn klanten ook om niet-gedrukte media vragen. Bram besprak richtingen waarin de grafische sector zich de komende jaren zal ontwikkelen.
Online Marketeer Gerard Duursma van de Leeuwarder onderneming Bonopoly leidde het publiek met groot enthousiasme langs de vele commerciële mogelijkheden van diverse Social Media. Daarnaast benadrukte hij niet alleen de noodzaak van de integratie van de offline en online marketing, maar gaf en passant ook nog het belang van Personal Branding aan met de voorwaarden die daar gelden.
Peter Dekker ten slotte, commercieel directeur van communicatieburo Cinnamon, besprak de drie kerntaken van de onderneming: webdesign, informatiearchitectuur en Open Source Content Management Systeem (CMS). Daarin maakte hij duidelijk waar Cinnamon verder gaat dan alleen maar het ontwikkelen van websites en CMS. Tot slot ging hij in op de interessante vraag hoe social media kunnen worden geïntegreerd in een website.
Vele vragen werden gesteld en levendige discussies gevoerd tijdens de presentatie van Gerard Duursma, maar ook na afloop bij de borrel bleken de Social Media de aanwezigen behoorlijk bezig te houden.
De drie organiserende bedrijven en de bezoekers kijken met veel plezier terug op dit seminar. Niet vreemd dus dat er in maart al weer een nieuwe avond is ingepland.