Solano Wonen bouwt aan een sterker merk: Van zes webshops naar één aanspreekpunt

Twaalf jaar lang opereerde de Friese zonweringspecialist Solano Wonen onder zes verschillende webshops. Afzonderlijk boeken de webshops goede resultaten. Toch besluit het bedrijf alles onder één website onder te brengen: Solanowonen.nl. Zo hoopt het bedrijf een sterker merk te bouwen. Bovendien schept één aanspreekpunt meer vertrouwen richting klanten.

Zes succesvolle webshops

In 2010 begon Solano Wonen aan haar online avontuur. Elke productcategorie kreeg een eigen plek op het web. Er kwam een aparte webshop voor binnenzonwering, gordijnen, screens, rolluiken, horren en zonneschermen. De nieuwe online strategie pakte meteen goed uit. Het bedrijf groeide letterlijk uit zijn voegen. In 2019 verruilde Solano Wonen het pittoreske Marsum voor een tien keer zo groot pand in Leeuwarden. Het bedrijf beschikt nu over een riante showroom plus een magazijn met een flinke opslagcapaciteit. In 2021 verstuurde Solano Wonen meer dan 15.000 producten door heel Nederland en België.

Meer naamsbekendheid

Toch doet de naam ‘Solano Wonen’ niet altijd een belletje rinkelen. Klanten van Onlinerolgordijnen.nl, Gordijnentotaalshop.nl, Onlinezonneschermen.nl, Screenstotaalshop.nl en Rolluikentotaalshop.nl zijn zich er vaak niet van bewust zaken te doen met hetzelfde bedrijf: Solano Wonen. Jammer voor de trotse ondernemers. Maar ook verwarrend voor klanten. Dat moet anders! In een poging de naamsbekendheid te vergroten begon het bedrijf dit jaar met advertenties op regionale TV en streekbladen. In deze uitingen werd het logo veelvuldig gebruikt, maar kwam ook telkens de waslijst aan diverse webshops terug. De verwarring bleef.

Alles op één website

Tijd voor een rigoureuze aanpak: Afscheid nemen van de verschillende webshops en overstappen naar één website. Vanaf vandaag krijgen klanten één aanspreekpunt: Solanowonen.nl. Dat is niet alleen duidelijker, maar schept bovendien vertrouwen. Klanten begrijpen nu direct waar ze met vragen terecht kunnen. Bovendien vergroot één domein de kans op bijverkoop. Zo heeft iemand die houten jaloezieën koopt, wellicht ook interesse in ritsscreens of horren. Een win-win situatie dus!

Vergelijkbare berichten

Geen vergelijkbare berichten gevonden