Sandra Arkesteijn foto close up grijs
Sandra Arkesteijn Arkesteijn Marketing & strategie

De Marketingmix van Sandra Arkesteijn: “Prettig, want ik maak met iedereen verbinding. Pittig, want ik ben kritisch op wat jij voor jouw klanten betekent. Passievol, want zonder passie ga jij op in de massa. Professioneel, want marketing is mijn bewezen expertise.” Voor vragen aan Sandra kunt u contact zoeken via (06) 38 92 45 56, sandra@arkesteijnmi.nl of https://www.linkedin.com/in/arkesteijn De columns van Sandra worden gepubliceerd in OF magazine en via haar eigen Specialisten pagina.

Lonken naar B-B-B

Laatst reed er een busje van een schoonmaakbedrijf voorbij met de slogan ‘Scherp op schoon’. Nou ja, ik dénk dat dit er stond, want ik kon het amper lezen tussen de modderspetters door. Daar ga je met je bewijsvoering.

 

Ach, iedereen kan een keer niet scherp zijn. Maar om je heen kijken naar hoe anderen het doen in de marketing is interessant. Hierbij geef ik je wat houvast voor op het terras.

 

De sportieve B-B-B die ik eerder noemde is een resultaat van Core-training. Die training richt zich op het midden van je lichaam. Een getrainde romp zorgt voor een optimale krachtoverdracht over de gehele spierketen. En zo is het ook in de marketing. Als jij jouw Waardepropositie (ofwel: Behoefte, Belofte, Bewijs) op één A4 kunt beschrijven, heb je een sterke Core voor je (online) marketingcommunicatie. Dan geef je richting aan je personeel over wat er van hen verwacht wordt. En bied je een handvat voor je trouwe klanten, omdat iedereen een sterk verhaal kan doorvertellen.

 

De verbindende strik tussen Behoefte en Bewijs is de Belofte. Wees daarin onderscheidend. Maak duidelijk wie jij aanspreekt. Kijk hiervoor naar de concurrentie en de markt. En zorg dat je dit niet kopieert, maar je eigen plek claimt. En als jij je hierbij laat ondersteunen door een creatief bureau, blijf zelf dan scherp. Want voor je het weet doe je mee met de verkiezing ‘Slechtste slogans van het jaar’.

Hierbij een paar uit het rijtje van 2020, van creatieve lieden die er dan wel in geslaagd zijn om hun doelgroep te duiden, maar die wat mij betreft toch nét even de plank missloegen.  'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' (viszaak die de kwaliteit wil benadrukken), 'We doen wel vrouwen maar knippen ze niet' (barbier, alleen voor mannen), 'Zit je haircut' (kapper, speelt in op de ‘pijn’ van een slecht zittend kapsel) en 'Iedere paal gaat erin' (heibedrijf die wil benadrukken dat ze elke klus aan kunnen).


Moraal: een goede marketingboodschap is niet alleen grappig, maar houdt de drie B’s in balans. Mocht je ermee willen oefenen, verzin dan straks op het terras eens de B-B-B van het biermerk dat je drinkt. Geen zin een dergelijke nuttige oefening? Laat je dan gerust inspireren door alles wat er aan sportieve BBB’s voorbijkomt. Voor je het weet is het immers weer herfst.


Sandra Arkesteijn is zelfstandig marketingprofessional

www.linkedin.com/in/arkesteijn

Onze specialisten
Sandra Arkesteijn foto close up grijs
Sandra Arkesteijn
Arkesteijn
Marketing & strategie
Tine zw-wit
Tine van Knijff-van Hijum
Kijk op Uitgevers/OF
(Hoofd)redactie
foto Sicco
Sicco Huisman
Rabobank
Duurzaam ondernemen
Jacqueline Brouwer
Jacqueline Brouwer
Brouwer Advocatuur
Advocaat
KIES KOERS_Ymkje de Vries-ZW-W
Ymkje de Vries
Kies Koers
NLP Coaching trainer en Hypnose trainer
Nick Betgem-web
Nick Betgem
Office IT
IT specialist
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
COVERFOTO_Kuipers Verzekeringen_ZW-w
Kuiper Verzekeringen
Kuiper Verzekeringen
Specialist verzekeringen
En Beter-Bert Hendriks-ZW-w
Bert Hendriks
&beter
Ontwikkelt mens, werk & organisatie
Kenneth Smith_Hr H Roelfsema
Hans Roelfsema
Kenneth Smit
Persoonlijke ontwikkeling
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jan-Willem-Sietsma-Technaut
Jan Willem Sietsma
Technaut
Duurzaam ondernemen