Sandra Arkesteijn foto close up grijs
Sandra Arkesteijn Arkesteijn Marketing & strategie

De Marketingmix van Sandra Arkesteijn: “Prettig, want ik maak met iedereen verbinding. Pittig, want ik ben kritisch op wat jij voor jouw klanten betekent. Passievol, want zonder passie ga jij op in de massa. Professioneel, want marketing is mijn bewezen expertise.” Voor vragen aan Sandra kunt u contact zoeken via (06) 38 92 45 56, sandra@arkesteijnmi.nl of https://www.linkedin.com/in/arkesteijn De columns van Sandra worden gepubliceerd in OF magazine en via haar eigen Specialisten pagina.

Over het leren domineren van het Marketingspel

Ik heb niks met voetbal. En toch was er geen ontkomen aan bij ons thuis. We waren een voetbalgezin. Voetballen met ‘Romario’ en ‘Cruijff’ in de tuin. Mijn broers leerden me op de man te spelen en pas daarna de bal. Maar ik bakte er niks van, ik was meer een danser. Met als gevolg dat ik wekelijks schoorvoetend met blauwe schenen en onnodige spierpijn de danszaal in stapte. Een foeterende balletjuf tot gevolg. Tot ze me er op een keer serieus over aansprak. Gevaarlijk spel speelde ik, vond ze. Dat zou een keer verkeerd aflopen en dan was het afgelopen met het dansen.

 

Maar er was geen ontkomen aan thuis. Toen zei ze: ”Dan moet je het anders aanpakken. Gebruík datgene wat jou anders maakt dan hun. Dáns dan over het veld, Sandra.’ Mega mindshift. Vanaf dat moment oefende ik op lobjes gevolgd door een grand jeté om maaiende voeten te ontwijken. En een voetenklem met halve pirouette, gevolgd door een onverwacht schot uit de lucht voor open doel. Nee, een ‘Gullit’ werd ik niet, maar door gebruik te maken van mijn Unique Selling Points, souplesse en gratie, scoorde ik veel vaker dan voorheen. En ik heb nog jaren met veel plezier op niveau gedanst. 

 

Heb jij het gevoel dat je vaak speelt, maar het nét niet lijkt te winnen? Zit jouw concurrentiespeelveld vol toptalent? Hierbij 3 direct uitvoerbare tips waarmee jij als MKB’er vaker de wedstrijd kunt domineren: 

 

  1. Laat een specialist van Ynbusiness jouw balletjuf zijn die in één goed (en kosteloos!) gesprek zorgt voor jouw mindshift. Maar ook direct aan het werk zet; daadkracht! Door inzicht te geven in de vervolgstappen om dat specifieke vraagstuk op te pakken en relevante contacten te leggen.
  2. Vraag het eens aan je klant. Waarom koopt hij bij jou? En niet bij een concurrent? Durf, want de meeste klanten willen dit wel met je delen. En vraag goed door. De antwoorden zullen je verrassen; ervaring wijst uit dat klanten vaak iets anders (meer) waarderen in een bedrijf/product dan dat je zelf denkt.
  3. Train je B-B-B: Zet de Behoefte (van de doelgroep), Belofte en Bewijs (jouw aanbod) eens kernachtig op 1 A4. Dat is lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt. Laat het lezen en aanscherpen door anderen, tandje er bij! En gebruik het als gespierde ruggengraat voor je (online) marketing. Als richting voor je personeel. En als handvat voor je trouwe klanten, zodat iedereen jouw verhaal kan doorvertellen. Op die manier wordt je unieke voordeel steeds belicht en is meteen duidelijk waarom men voor jou moet kiezen.

 

En? Wat wordt jouw ‘Strategy to win’?

Onze specialisten
Vera Stilma_Zw
Vera Stilma
Vermogensbeheer Friesland
Fiscale constructies vermogensbeheer
Wout Jonker-1_ZW
Wout Jonker
Kuiper Verzekeringen
Broking en Riskmanagement
Derk Alsema Kuiper verzekeringen-rsz-zwartwit
Derk Alssema
Kuiper Verzekeringen
Adviseur bedrijven
faber01092_zwartwit
Peter van der Meij
Faber Telecom & Data
Sales professional
Aukje Castelein
Aukje Castelein
Energie | Fabriek
HR | Werkplezier | Motiveren
Jon van Weperen-4 - zwart-wit
Jon van Weperen
JON Projectmanagement
Projectmanagement
rsz_1foppe_hoekstra
Foppe Hoekstra
Faber Telecom & Data
Accountmanager
rsz_1kees_folkertsma-1_zwart wit
Kees Folkertsma
Kuiper Verzekeringen
Adviseur leven en pensioen
Ronald-Zijlstra-OKE-PC_zwartwit
Ronald Zijlstra
Oké-PC IT Burgum/Dokkum
ICT-diensten
Jessica Kuiken zwart wit
Jessica Kuiken
Marketing Crew
Marketing
Tine zw-wit
Tine van Knijff-van Hijum
Kijk op Uitgevers/OF
(Hoofd)redactie
foto Sicco
Sicco Huisman
FSFE
Versnellen van de energietransitie
Sandra Arkesteijn foto close up grijs
Sandra Arkesteijn
Arkesteijn
Marketing & strategie
Kenneth Smith_Hr H Roelfsema
Hans Roelfsema
Kenneth Smit
Persoonlijke ontwikkeling
En Beter-Bert Hendriks-ZW-w
Bert Hendriks
&beter
Ontwikkelt mens, werk & organisatie
COVERFOTO_Kuipers Verzekeringen_ZW-w
Kuiper Verzekeringen
Kuiper Verzekeringen
Specialist verzekeringen
KIES KOERS_Ymkje de Vries-ZW-W
Ymkje de Vries
Kies Koers
NLP Coaching trainer en Hypnose trainer
Jacqueline Brouwer
Jacqueline Brouwer
Brouwer Advocatuur
Advocaat
Nick Betgem-web
Nick Betgem
Office IT
IT specialist
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement
Jan-Willem-Sietsma-Technaut
Jan Willem Sietsma
Technaut
Duurzaam ondernemen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker