Sandra Arkesteijn foto close up grijs
Sandra Arkesteijn Arkesteijn Marketing & strategie

De Marketingmix van Sandra Arkesteijn: “Prettig, want ik maak met iedereen verbinding. Pittig, want ik ben kritisch op wat jij voor jouw klanten betekent. Passievol, want zonder passie ga jij op in de massa. Professioneel, want marketing is mijn bewezen expertise.” Voor vragen aan Sandra kunt u contact zoeken via (06) 38 92 45 56, sandra@arkesteijnmi.nl of https://www.linkedin.com/in/arkesteijn De columns van Sandra worden gepubliceerd in OF magazine en via haar eigen Specialisten pagina.

We mogen weer!

“Oh, dat is ook zo. De sauna’s zijn open, het kan weer. Heerlijk!” Aldus de enthousiaste reactie van een vriendin die ik laatst vroeg of ze meewilde. Grappig. Ik had hetzelfde, maar dan met het café bezoeken en naar het theater gaan. Covid is voorbij. Twee jaren crisis waarin we sociaal opgesloten zaten en alles anders ging. En nu we eindelijk alles weer mogen, lijken we onze oude routine te zijn vergeten. Maar dat is dus niet zo. In die tijd heeft ons brein tussen de bedrijven door gezocht naar andere manieren van ontspannen.

 

Als je iets leert, wordt er in je hersenen een neurologische verbinding aangelegd. Hoe vaker je iets doet, hoe sterker die verbinding wordt. Het gaat je steeds makkelijker af. Na gemiddeld 66 dagen is je nieuwe gewoonte een automatisme geworden. En om het écht in je DNA te krijgen, tussen de 18 en 254 dagen.

 

Maar afleren zit anders. Iets afleren is bijna niet mogelijk en dat is heel makkelijk verklaarbaar. Je brein kiest namelijk de weg van de minste weerstand: die sterke verbinding die er al ligt. Iets niet meer doen betekent dat je die vertrouwde route op de één of andere manier moet blokkeren. Dat gaat niet. Zo’n verbinding kan alleen langzaam slijten door iets niet meer te doen. En als je even niet oplet, gaat je brein zijn gang en neemt ie de vertrouwde route.

 

Je moet je brein dus goed genoeg foppen met een aantrekkelijk alternatief. Dat hebben we massaal gedaan in Coronatijd. Doen alsof vakantie in eigen land leuker is dan met het vliegtuig naar het buitenland gaan bijvoorbeeld. ‘Doen alsof’ omdat blijkt, nu alles weer mag, dat we weer massaal luxer en verder op vakantie gaan dan voorgaande jaren. De verbinding was nog lang niet gesleten.

 

Nieuwe wegen en oude vertrouwde paden; het is goed om er ook als ondernemer bewust van te zijn dat ze allebei bestaan. Denk goed na welk pad je kiest en voor wie.

 

Het imago van The Streamers, de gelegenheidsband die in Corona-tijd een aantal keer het festivalgevoel online bracht in de Nederlandse huiskamers, kreeg onlangs een knauw. Zij organiseren voor het eerst een live concert. Tot groot protest van een grote groep mensen die tot nu toe onder de radar van eventorganisatoren was gebleven: mensen die langdurig ziek zijn, jonge kinderen, mensen met een kleine portemonnee. Allemaal klaagden ze steen en been toen de kaartverkoop voor de happy few in sneltreinvaart op gang kwam. Slechts 90.000 van de 2,4 miljoen (!) kijkers van de eerdere livestreams konden een kaart bemachtigen.

 

Als je het mij zou vragen? Ik wil niet meer naar Amsterdam filerijden voor een NIMA-cursus waar ik louter kom om kennis te vergaren. Ik wil op een overvol terras mijn bitterballen ‘gewoon’ met een QR-code kunnen bestellen. En ik wil weer thuis samen met vrienden keihard mee blèren tijdens het concert van The Streamers.

Onze specialisten
Aukje Castelein
Aukje Castelein
Energie | Fabriek
HR | Werkplezier | Motiveren
Jon van Weperen-4 - zwart-wit
Jon van Weperen
JON Projectmanagement
Projectmanagement
rsz_1foppe_hoekstra
Foppe Hoekstra
Faber Telecom & Data
Accountmanager
rsz_1kees_folkertsma-1_zwart wit
Kees Folkertsma
Kuiper Verzekeringen
Adviseur leven en pensioen
Ronald-Zijlstra-OKE-PC_zwartwit
Ronald Zijlstra
Oké-PC IT Burgum/Dokkum
ICT-diensten
Jessica Kuiken zwart wit
Jessica Kuiken
Marketing Crew
Marketing
Tine zw-wit
Tine van Knijff-van Hijum
Kijk op Uitgevers/OF
(Hoofd)redactie
foto Sicco
Sicco Huisman
FSFE
Versnellen van de energietransitie
Sandra Arkesteijn foto close up grijs
Sandra Arkesteijn
Arkesteijn
Marketing & strategie
Kenneth Smith_Hr H Roelfsema
Hans Roelfsema
Kenneth Smit
Persoonlijke ontwikkeling
En Beter-Bert Hendriks-ZW-w
Bert Hendriks
&beter
Ontwikkelt mens, werk & organisatie
COVERFOTO_Kuipers Verzekeringen_ZW-w
Kuiper Verzekeringen
Kuiper Verzekeringen
Specialist verzekeringen
KIES KOERS_Ymkje de Vries-ZW-W
Ymkje de Vries
Kies Koers
NLP Coaching trainer en Hypnose trainer
Jacqueline Brouwer
Jacqueline Brouwer
Brouwer Advocatuur
Advocaat
Nick Betgem-web
Nick Betgem
Office IT
IT specialist
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement
Jan-Willem-Sietsma-Technaut
Jan Willem Sietsma
Technaut
Duurzaam ondernemen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker