Startup introduceert een stijlvol, milieubewust & sociaal mondkapje

Nieuwe realiteit

Vanaf het moment dat ze over het afvlakken van de curve werden geïnformeerd, wisten ze dat dit een langdurige situatie ging worden. Niet leuk maar helaas een feit en daarmee een nieuwe realiteit. Momenteel zien ze al dat bij het versoepelen van de omgangsrichtlijnen er in diverse landen mondkapjes verplicht zijn gesteld. Inmiddels zijn ze ook in Nederland in het openbaar vervoer en in vliegtuigen verplicht gesteld. Om elkaar te beschermen zal het een steeds normaler straatbeeld gaan worden en geaccepteerd in onze maatschappij.

 

Tijd voor optimisme

Hun streven is om deze nieuwe realiteit te omarmen en om te draaien naar optimisme, met als thema "voor elkaar, met elkaar"
Samen leven, werken, zorgen, sporten, reizen en genieten.

 

Zij zijn er van overtuigd dat het veelvuldig gebruik van mondkapjes er toe bijdraagt dat onze maatschappij en economie sneller weer kan gaan functioneren als voorheen.

 

Ze hebben daarom een mondkapje vanuit zes belangrijke kernwaarden ontwikkeld:

 

Milieubewust

Hun product is geen wegwerp-artikel en is als een kledingstuk onbeperkt wasbaar op 60 graden Celsius voor veelvuldig dagelijks gebruik. Zij maken gebruik van overschot-materiaal en hun filters zijn gemaakt van restmateriaal bij de productie van beschermende medische kleding.

 

Betrokkenheid

Zij produceren niet-medische herbruikbare en wasbare mondkapjes om elkaar te kunnen beschermen, bewegingsvrijheid te hebben en veiligheid te bieden .

 

Trots op NL

Cover-Id is Nederlands; het initiatief, het design en de productie. Geen massaproductie ver weg, maar in eigen land. Maar vooral ook trots op NL hoe we samen, met elkaar, voor elkaar, leven en  zorgen.

 

Sociaal

Ze produceren in Amsterdam met een ervaren team uit de confectie industrie met een vluchtelingenachtergrond tegen eerlijke prijzen in een atelier in de voormalige Bijlmerbajes.

 

Positiviteit

Zij denken in mogelijkheden en vooruitgang in een maatschappelijk en economisch negatief klimaat; Zij leveren een bijdrage aan werkgelegenheid, vooruitgang en herstel en hopen hiermee een voorbeeld te zijn voor anderen.

 

Esthetiek

Cover-ID maakt van een noodzakelijk kwaad een met zorg designed modeaccessoire. Een mondkapje met oog voor design, detail, comfort en streven naar de ideale pasvorm.

 

Het resultaat mag er zijn, een zorgvuldig ontworpen wasbaar mondkapje met 50 non woven filters in een verpakking thuisbezorgd

 

Vandaag gaan ze live met www.coverid.nl. Bezoek hun website voor het hele verhaal.

 

Fotografie door:Maxime Seltenreich @storiesbymaxime

Delen via

Vergelijkbare berichten