Ondernemend Friesland nieuws

Startup introduceert een stijlvol, milieubewust & sociaal mondkapje

Startup introduceert een stijlvol, milieubewust & sociaal mondkapje

Begin Maart werden wij geconfronteerd met de acute gevolgen van het Corona virus. Naast al het persoonlijke leed en maatschappelijke onrust, zagen we ook dat de economie tot stilstand kwam  en het voor veel branches voorlopig heel moeilijk zou gaan worden. In gesprekken en discussies ging er volgens ons te veel aandacht uit naar negativiteit en de gevolgen. Hans van Egmond en Rober Meijer sloegen hun handen ineen in hun behoefte eens een ander geluid te laten horen en besloten om vol optimisme de nieuwe realiteit dan maar te omarmen en ons voor te breiden op een 1,5 meter maatschappij en – economie.

Nieuwe realiteit

Vanaf het moment dat ze over het afvlakken van de curve werden geïnformeerd, wisten ze dat dit een langdurige situatie ging worden. Niet leuk maar helaas een feit en daarmee een nieuwe realiteit. Momenteel zien ze al dat bij het versoepelen van de omgangsrichtlijnen er in diverse landen mondkapjes verplicht zijn gesteld. Inmiddels zijn ze ook in Nederland in het openbaar vervoer en in vliegtuigen verplicht gesteld. Om elkaar te beschermen zal het een steeds normaler straatbeeld gaan worden en geaccepteerd in onze maatschappij.

 

Tijd voor optimisme

Hun streven is om deze nieuwe realiteit te omarmen en om te draaien naar optimisme, met als thema "voor elkaar, met elkaar"
Samen leven, werken, zorgen, sporten, reizen en genieten.

 

Zij zijn er van overtuigd dat het veelvuldig gebruik van mondkapjes er toe bijdraagt dat onze maatschappij en economie sneller weer kan gaan functioneren als voorheen.

 

Ze hebben daarom een mondkapje vanuit zes belangrijke kernwaarden ontwikkeld:

 

Milieubewust

Hun product is geen wegwerp-artikel en is als een kledingstuk onbeperkt wasbaar op 60 graden Celsius voor veelvuldig dagelijks gebruik. Zij maken gebruik van overschot-materiaal en hun filters zijn gemaakt van restmateriaal bij de productie van beschermende medische kleding.

 

Betrokkenheid

Zij produceren niet-medische herbruikbare en wasbare mondkapjes om elkaar te kunnen beschermen, bewegingsvrijheid te hebben en veiligheid te bieden .

 

Trots op NL

Cover-Id is Nederlands; het initiatief, het design en de productie. Geen massaproductie ver weg, maar in eigen land. Maar vooral ook trots op NL hoe we samen, met elkaar, voor elkaar, leven en  zorgen.

 

Sociaal

Ze produceren in Amsterdam met een ervaren team uit de confectie industrie met een vluchtelingenachtergrond tegen eerlijke prijzen in een atelier in de voormalige Bijlmerbajes.

 

Positiviteit

Zij denken in mogelijkheden en vooruitgang in een maatschappelijk en economisch negatief klimaat; Zij leveren een bijdrage aan werkgelegenheid, vooruitgang en herstel en hopen hiermee een voorbeeld te zijn voor anderen.

 

Esthetiek

Cover-ID maakt van een noodzakelijk kwaad een met zorg designed modeaccessoire. Een mondkapje met oog voor design, detail, comfort en streven naar de ideale pasvorm.

 

Het resultaat mag er zijn, een zorgvuldig ontworpen wasbaar mondkapje met 50 non woven filters in een verpakking thuisbezorgd

 

Vandaag gaan ze live met www.coverid.nl. Bezoek hun website voor het hele verhaal.

 

Fotografie door:Maxime Seltenreich @storiesbymaxime

Onze specialisten
Jacqueline Brouwer
Jacqueline Brouwer
Brouwer Advocatuur
Advocaat
KIES KOERS_Ymkje de Vries-ZW-W
Ymkje de Vries
Kies Koers
NLP Coaching trainer en Hypnose trainer
Nick Betgem-web
Nick Betgem
Office IT
IT specialist
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
COVERFOTO_Kuipers Verzekeringen_ZW-w
Kuiper Verzekeringen
Kuiper Verzekeringen
Specialist verzekeringen
En Beter-Bert Hendriks-ZW-w
Bert Hendriks
&beter
Ontwikkelt mens, werk & organisatie
Kenneth Smith_Hr H Roelfsema
Hans Roelfsema
Kenneth Smit
Persoonlijke ontwikkeling