Gooitzen Feenstra komt wat moeilijk lopend de receptie binnen. “Pijn in m’n voet”, zegt hij verontschuldigend. “Voetbal. Een verkeerde beweging en het was mis. Toch maar even een foto van laten maken, na het werk.” Want werk is er voldoende voor de gebroeders Feenstra en een pijnlijke voet gaat daar niet tussen komen. Gooitzen Feenstra is de directeur van de Feenstra Adviesgroep, het assurantiekantoor dat sinds kort weer de volledige familienaam draagt. Samen met broer Thomas staat hij aan het hoofd van een onderneming die midden in een omslag zit. In een woelige financiële wereld moet ook dit kantoor de aanpak omgooien, wil het aan de vraag van de klant kunnen blijven voldoen.
Een moeilijke periode
Feenstra Adviesgroep vond zijn oorsprong in 1941, toen opa Gooitzen Feenstra het bedrijf oprichtte onder de naam Tuinman & Feenstra. Zijn zoon nam het bedrijf in de jaren ’70 over. “Mijn vader heeft het uitgebouwd tot wat het nu is”, vertelt Thomas Feenstra. “Die heeft het uitgebreid tot ons hoogtepunt aan het begin van het nieuwe millennium. Toen hadden we een man of veertig in dienst en waren we flink gegroeid, mede door overname van bedrijven die er mee stopten. Maar in 2005 kreeg mijn vader de ziekte van Alzheimer. Dat was een moeilijke periode voor ons allemaal. Mijn vader kon het werk maar moeilijk loslaten en wilde de touwtjes eigenlijk in handen blijven houden. Dat kon echt niet en we hebben toen een aantal harde keuzes moeten maken, omdat niet alles even goed bleek te gaan als we dachten. Mijn vader overleed in 2009 en toen waren we inmiddels weer terug naar de basis gegaan. Geen makelaardij meer, maar ons puur richten op het verzekeringsvak. Klein en overzichtelijk.”
Waarom de naamswijziging?
“Sinds vorig jaar staan wij als broers weer volledig aan het roer. Het was dan ook logisch om de oorspronkelijke bedrijfsnaam weer te laten herleven. Daarbij doen we meer dan alleen adviseren op assurantiegebied en dat moet blijken uit de naam.”
Wilt u het uitbgebreide interview met Gooitzen en Thomas Feenstra lezen met o.a. hun mening en visie over "de cowboys", samenwerkingsverbanden en achtergrond van het kantoor? Lees dan de uitgebreide coverstory van de recent verschenen november editie van OF magazine online zonder te downloaden.