Van Campen & Dijkstra Gaasterlân: ‘Wij ontzorgen klanten in alle levensfases’

Tjalling Postma en Ysbrand Hempenius hebben samen met Van Campen & Dijkstra-eigenaar Job Steenland per 1 september Geertsma Assurantiën/RegioBank in Balk overgenomen. Van Campen & Dijkstra heeft inmiddels 13 vestigingen in het noorden waaronder nu ook de locatie in Balk. Onder de naam Van Campen & Dijkstra Gaasterlân is het kantoor per 1 december verdergegaan met dezelfde medewerkers. OF sprak de nieuwe, enthousiaste mede-eigenaren die goed zichtbaar in de regio willen zijn.

“Tjalling en ik hebben elkaar in de kroeg ontmoet”, vertelt Ysbrand Hempenius. “Onder het genot van een biertje bespraken we dat we allebei in het financiële vak zaten, en misschien in de toekomst wel iets voor onszelf zouden kunnen doen. We werden collega’s toen we allebei bij dezelfde assurantietussenpersoon gingen werken. En ons gewenste ondernemerschap ontstond 1 september van dit jaar, toen we mede-eigenaren werden van Van Campen & Dijkstra Gaasterlân. We kwamen met Job Steenland in gesprek en we werden gelijk enthousiast. Ik ben onafhankelijk adviseur voor de particuliere en zakelijke verzekeringen voor ZZP’ers en het MKB.” “Ik ben onafhankelijk financieel adviseur, ik doe met name hypotheken en lijfrentes en financiële planning”, legt Tjalling Postma uit. “Daarnaast adviseer ik ook financieringen voor zakelijke klanten vanuit de RegioBank. Komend jaar leggen we hier meer de focus op.”

Bij de hand nemen

Naast de naamswijziging verandert er verder niets voor klanten. Ysbrand: “We hebben het bestaande klantenpakket overgenomen van Geertsma Assurantiën/RegioBank en ook onze vijf medewerkers zijn meegegaan. Van onze klanten horen we vaak dat ze het fijn vinden om zo even binnen te wandelen, zonder afspraak. We zijn een laagdrempelige bank en verzekeringskantoor dat zich niet terugtrekt, maar juist ook in de dorpskernen iedere werkdag van 8.30 tot 17.00 open is voor persoonlijk contact. En voor mensen die liever digitaal hun bankzaken regelen, is er de RegioBank app.” “Het persoonlijke contact is heel waardevol in ons vak”, vindt Tjalling. “Neem nou de hypotheken. Ik vind het mooi om mensen te helpen en ze bij aankoop van een woning bij de hand te nemen, de overwaarde van hun huidige huis te benutten, of een hypotheek te regelen voor verbouwing of verduurzaming. Natuurlijk zijn er ook minder vrolijke zaken, zoals bijvoorbeeld bij een echtscheiding. Maar ook dan kunnen we mensen adviseren en als tussenpersoon echt van toegevoegde waarde zijn. Wij hebben alles onder één dak en ontzorgen klanten volledig in alle levensfases.”

Voor en door ondernemers

Ysbrand en Tjalling komen desgewenst bij klanten thuis of bij hen op het bedrijf. “Met particuliere klanten spreken we meestal een keer per twee jaar af”, vertelt Ysbrand. “Voor zakelijke klanten is dat een keer per jaar. Er verandert vaak veel in de regels en wetgeving voor bedrijven, dus is het belangrijk dat soort zaken goed up to date te houden. We zijn niet alleen zélf ondernemers, we zijn ook ervaren in het werken voor ondernemers. Wij snappen waar je het over hebt, in welke branche je ook actief bent. We leggen je graag uit wat wij voor jou en je bedrijf kunnen betekenen.”

“Twee enthousiaste jongens uit de regio”, zo omschrijven Ysbrand en Tjalling zichzelf. “En in de toekomst willen we graag nog meer zichtbaar zijn in deze mooie regio”, zegt laatstgenoemde tot besluit. “We hoeven niet zo zeer te groeien in medewerkers, we zijn blij met ons huidige team. Maar Van Campen & Dijkstra Gaasterlân écht op de kaart zetten, dat is onze droom.”

Vergelijkbare berichten