Boost Media heeft bewust voor de Friese hoofdstad gekozen. “Leeuwarden pakt door”, vindt Van Elteren. “Dat merk je aan alles. Ook met betrekking tot de zeer capabele mensen die wij dankzij het werkgeversteam van het Werkplein Leeuwarden hebben gevonden. Wij onderscheiden ons door kleinschaligheid en hebben een bovengemiddeld sociaal hart. Wij wilden dan ook mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt aan werk helpen. De gemeente zag daar wel wat in en heeft ons vervolgens heel goed geholpen. Er ontstond een goede wisselwerking. We hebben verschillende panden bekeken, ook in het centrum, maar uiteindelijk kozen we voor het pand aan de Oostergoweg. De doorslag gaf de bereikbaarheid en de parkeergelegenheid.”
Boost Media is een communicatiebureau in de ruimste zin van het woord, vertelt directeur Ron van Elteren. “Wij willen het MKB in Leeuwarden en omgeving ontzorgen door ze de telefonische acquisitie uit handen te nemen, ongeacht de branche. Wij zorgen ervoor dat hun accountmanagers dankzij ons de weg op kunnen omdat wij al het eerste contact hebben gelegd met nieuwe klanten en meteen een afspraak hebben gemaakt.”
Het bureau verzorgt echter niet alleen koude acquisitie. Het nabellen van mailings en het houden van enquêtes behoren eveneens tot de diensten die het bureau zijn klanten aanbiedt. Met de telefoonservice, een andere dienst van Boost Media, wordt de bereikbaarheid van een bedrijf gewaarborgd. “We zijn in dat geval dus de receptionist van onze klanten. Dat is vooral handig voor kleine zelfstandigen. Die hebben doorgaans geen tijd om aldoor bij de telefoon te zitten of steeds bereikbaar te zijn. In dat geval nemen wij de telefoon voor ze op”, legt Van Elteren uit. “Daarnaast verzorgen wij ook sales trainingen. Wij coachen het personeel van callcenters en optimaliseren hun kennis. Het grote gevaar voor bestaande callcenters is vaak dat het personeel het werk op de automatische piloot doet. Die werkwijze kunnen wij doorbreken.”
Wethouder Henk Deinum nam maandag 11 oktober een kijkje bij het bedrijf aan de Oostergoweg. Hij was onder de indruk en trakteerde de nieuwkomer op gebak. “Boost Media zet hier een professioneel full service contact center neer”, sprak hij. “Mensen die al een tijdje geen baan hadden, krijgen hier de kans om steeds beter te worden in hun vak. Daar is goed over nagedacht. Maar er is ook lef voor nodig. Een mooi vak ook, met toekomst. Want in de open maatschappij waarin wij leven zullen bedrijven en instellingen steeds meer service willen bieden en open willen staan voor vragen. Ook zal men actief de markt op willen. Met aanbiedingen of met een enquête. Dat kan allemaal vanuit dit center. We gaan nu bekijken in hoeverre we als gemeente en Boost Media verder kunnen samenwerken.”