Januari 2016 hebben Marc Tuinier en zijn beste vriend Guido Postma WeTeachU opgestart. “We werkten beiden in een iCentre,” legt Postma uit. “Die richt zich op particulieren die vragen hebben over Apple producten. Op een gegeven moment hoor je steeds dezelfde vraag en wordt het werk eentonig. Ik dacht: wij kunnen meer dan dit. Ik merkte dat er niemand was die zzp'ers of mkb'ers helpt, terwijl je in een onderneming zo ontzettend veel met een Apple kan. Wanneer een ondernemer door heeft wat er allemaal mogelijk is, kan dat enorm veel tijd en geld besparen. Wij bieden hulp en cursussen aan deze groep.”
Vroege liefde
“We zijn helemaal Apple,” gaat Postma verder. “Al op mijn negende hadden we een iMac in huis, daarom denk ik heel erg in Apple. Er is sindsdien niet veel veranderd en dus ken ik het merk door en door”. “Het grootste voordeel van Apple is de betrouwbaarheid,” legt Tuinier uit. “IBM heeft veel Windows computers voor Apple vervangen en berekend dat elke Mac uiteindelijk inclusief onderhoud €400 minder kost dan een Windows computer. Daarnaast is bij hun het aantal klachtentickets met 66% afgenomen.”
Uniek
Niet alleen het bedrijf is uniek, maar ook de heren zelf hebben een unieke combinatie van karaktereigenschappen. “We zijn eigenlijk een soort nerds, maar dan met goede presentatievaardigheden. Dat zie je niet zo vaak,” zegt Tuinier. “Als we verder groeien zullen we op zoek gaan naar meer mensen met deze combinatie. Het probleem dat je vaak met het doorsnee techneut hebt, is dat ze een probleem aanpakken, oplossen en het apparaat teruggeven. Belangrijk bij ons is dat je de klant zelf leert hoe ze het kunnen oplossen.”
Drempel wegnemen
In januari lanceert WeTeachU verschillende support-abonnementen. “We willen de drempel om contact op te nemen weghalen,” legt Tuinier uit. “Als klanten ons nu bellen met een probleem, moeten we elk uur factureren. Dat werpt voor de klant een drempel op voordat ze contact opnemen. Vaak gaan ze eerst zelf op zoek naar een oplossing en zijn ze daar veel tijd aan kwijt, terwijl wij het zo opgelost hebben. Door abonnementen aan te bieden, nemen wij die drempel weg. We bieden in eerste instantie drie pakketten aan, maar voor ieder bedrijf is er een abonnement op maat te maken.” Wees er snel bij, want tot een met 31 januari is er een aanbieding.