Wierda Voertuig Techniek op de BedrijfsautoRAI

Chassis

WVT presenteert de drie chassis zonder opbouw. Hierdoor kan de bezoeker het chassis van alle kanten goed bekijken. De voertuigen op de stand vormen een selectie uit het brede assortiment dat WVT kan bieden. Er is gekozen voor configuraties die zoveel mogelijk de technische hoogstandjes van WVT laten zien.

8×6

De 8×6 WSA is het voertuig met de optimale gewichtsverdeling. Door de 1+3 opstelling in combinatie met een luchtgeveerde voorloopas kunnen alle assen perfect uitgenut worden. Deze configuratie biedt daarnaast een hoog laadvermogen vanwege het lage chassisgewicht van nog geen 12.000 kg. Bovendien is het voertuig door de WideSpread zeer wendbaar en kent een zeer laag brandstofverbruik. Dit type voertuig is ideaal om ingezet te worden als containervoertuig of achteroverkipper, maar is ook prima inzetbaar als kraan/kipper uitvoering.

Wierda Voertuig Techniek 10x4 VLA

10×4

Ook de 10×4 met voorloopas kent een hoog laadvermogen. Door de toevoeging van de 10 tons voorloopas en het opwaarderen van de assen naar 10 ton per as ontstaat een GVW van 49.000 kg. En ook hier ligt het eigen gewicht op slechts 12.000 kg. Optioneel kan dit type voertuig voorzien worden van een Wide Spread tandem. Hierdoor neemt het GVW toe, en blijft het eigen gewicht gelijk.

10×8

Als marktleider in het Euro 6 10×8 segment kan dit type voertuig natuurlijk niet op de stand ontbreken. De 10×8 VLA is een bijzondere configuratie en kent uitstekende terrein eigenschappen die vooral in zandwerk goed worden uitgenut. Ook de 10×8 is uit te voeren met een Wide Spread tandem.

Werkomstandigheden

Dat WVT zich inmiddels bewezen heeft in de markt van chassis modificaties is duidelijk. Als eerste producent heeft WVT Euro 6 voertuigen omgebouwd naar Wide Spread of uitgebreid met een voorloop- of naloopas. Het snel inspelen op ontwikkelingen in de markt is mogelijk door de brede technische kennis aanwezig in het bedrijf. De ambities van het bedrijf zijn groot. Milieu en duurzaamheid zijn daarbij een belangrijk onderwerp. Uit de wens om een bijdrage te leveren aan het verminderen van Co2-uitstoot en het verbeteren van de werkomstandigheden van chauffeurs – m.n. geluid – is de Hybrid PTO ontstaan.

Intelligente managementsysteem

Onder de naam Hybrid PTO is een product in de markt gezet dat het mogelijk maakt de verbrandingsmotor van het voertuig uit te schakelen en de opbouw op de gebruikelijke wijze te laten functioneren. De aandrijving van bijv. de betonmixer of de autolaadkraan gebeurt elektrisch met behulp van een accupakket. Het intelligente managementsysteem schakelt de verbrandingsmotor automatisch uit of aan, en neemt de besturing over. De bediening van het laad- en lossysteem blijft hetzelfde. Deze parallel hybride is 100% betrouwbaar: de conventionele PTO blijft namelijk in tact.

Delen via

Vergelijkbare berichten