Wmo-cliënten Kollumerland c.a. tevreden over dienstverlening

juli 7, 2009

De geënquêteerde burgers geven de voorziening ‘hulp bij het huishouden’ een 8,1 (landelijk komt dit cijfer uit op een 7,9). Het rapportcijfer voor hulpmiddelen, zoals rolstoelen, scootermobielen en woonvoorzieningen, bedraagt een 7,8 (landelijk 7,4). De gemeentelijke service bij de aanvraagprocedure is een 7,5. Ook hier is er sprake van een iets hoger cijfer dan het landelijk gemiddelde van 7,2.

Ook hebben de ondervraagden aangegeven zeer tevreden te zijn over de dienstverlening van de drie in de gemeente functionerende thuiszorginstellingen: Thuiszorg Het Friese Land, Zorggroep Noorderbreedte en Thuiszorg Zuidwest Friesland. Bovendien scoort de inzet van de medewerkers een hoge tevredenheid.

Opvallend is daarnaast het hoge cijfer 7,6 dat wordt gegeven voor het collectieve vervoer dat namens de gemeente wordt uitgevoerd door Taxicentrale Waaksma B.V. te Kootstertille. Het landelijk gemiddelde is 6,7.

Mooie resultaten voor de medewerkers van de cluster Wmo van de gemeente en de diverse gecontracteerde dienstverleners. Uiteraard zijn er ook verbeterpunten gesignaleerd. Het duurt bijvoorbeeld nog te lang dat na toekenning de voorziening wordt geleverd. En hoewel de naamsbekendheid en bereikbaarheid van de Wmo-adviesraad zijn toegenomen en beter scoort dan het landelijk gemiddelde, kan ook dit nog worden verbeterd. Een ander aandachtspunt is het vervangen van het huishoudelijk personeel bij afwezigheid. 

Aan de genoemde punten wordt de komende tijd de nodige aandacht besteed.

Delen via

Vergelijkbare berichten