Woonwinkel Alle Pilat

juli 19, 2017

In oktober 2016 ging de Centrale As open en werd het stil in De Falom. Dit moest voor de familie Pilat heel erg wennen. “Je voelt je vergeten, letterlijk buiten beeld geraakt”.

Maar Pilat was goed voorbereid. De afgelopen jaren werkte het bedrijf hard aan de online zichtbaarheid en vindbaarheid. Ook afgezien van de effecten van de Centrale As was dit al noodzaak in de woonbranche.

Kwamen voorheen de klanten van de woonwinkel voornamelijk uit Dokkum en omstreken, tegenwoordig is dat uit heel Nederland en België. En dan is zichtbaarheid online veel belangrijker dan fysieke zichtbaarheid.

De vindbaarheid is nog wel een dingetje. Zelfs vaste klanten konden de winkel niet meer vinden toen de Centrale As net in gebruik was genomen. Inmiddels staan er hier en daar  verwijsbordjes en zal het verder vooral een kwestie van tijd zijn verwacht Pilat. “Mensen wennen eraan en steeds meer navigatiesystemen weten de nieuwe route”.

Pilat kijkt met voldoening terug op zijn nauwe betrokkenheid bij het KIK (Kansen in Kernen) project in De Falom. Hij zat in de klankbordgroep en heeft van daaruit mee kunnen denken over de herinrichting van De Falom. Onder andere is het ontwerp van de nieuwe “brug” van zijn hand. 

De stilte in De Falom heeft ook een positieve keerzijde: privé vindt de familie Pilat het een verademing en geniet ze volop van de ongekende rust in tuin en omgeving.

Door Dicky van der Meer, DDFK gemeenten

Delen via

Vergelijkbare berichten