@Work: ‘Persoonlijk contact is zo belangrijk’

december 20, 2016

“We hebben veel mensen in vaste dienst die al meer dan 5,5 jaar bij ons werken. Daarmee staan wij in de top twintig van Nederlandse uitzendbureaus met de minste verloop,” begint Woudstra. “Dat komt omdat wij zo goed zijn voor onze uitzendkrachten, wij kennen ze allemaal persoonlijk. Dat vinden wij heel erg belangrijk en je merkt ook nog eens dat het loont. Zo hadden we laatst een jongen die een opdracht van negen weken had. Toen die opdracht afgelopen was, had hij zelf al een nieuwe opdracht gevonden. Toen belde hij mij. “Ik wil dat jij even met ze belt, want ik wil er alleen via @WORK werken en niet via een ander uitzendbureau,” zei hij toen. Dat is toch wel een schoolboekenvoorbeeld van hoe het bij ons gaat.”

Uitzendkracht centraal

Maar wat is precies dat persoonlijke contact? “We hebben veel mensen in fysiek zware sectoren werken. Daar moet je goed mee omgaan, anders belanden ze in de ziektewet. Al helemaal met zoveel vaste uitzendkrachten is het belangrijk om dat te voorkomen. Daarom denken we met ze mee en hebben we nu bijvoorbeeld een stratenmaker die al bezig is met zijn papieren voor uitvoerder. Niet omdat hij nu niet meer in de praktijk wil werken, maar zodat hij straks ook nog kan werken.”

“Ook met opdrachtgevers is persoonlijk contact van essentieel belang. Wij werken met veel mkb'ers die zelf vaak op de werkvloer staan en geen tijd hebben om zich te verdiepen in de cao. In onze branche is veel meer wet en regelgeving dan in andere. Wij zijn daar heel goed van op de hoogte en geven de werknemer precies waar hij recht op heeft. De opdrachtgevers moeten op ons kunnen vertrouwen. Zij willen dan kunnen zeggen: 'Rommie, regel jij dat even voor mij'.”

Vooruitblik

Woudstra, ondernemer in hart en nieren, ziet nieuwe kansen voor @WORK. Er is namelijk een ernstig tekort aan vakmensen. “Afgelopen jaar zijn er maar zestien metselaars afgestudeerd in heel Nederland. De leerlingen moeten vaak één dag in de week naar school en de rest bij een opdrachtgever werken. De opleiding is er, de leerling en de opdrachtgever ook. Het probleem is dat zij elkaar niet weten te vinden. Wij willen de bindende schakel gaan vormen en de student aan een opdrachtgever helpen. Dat gaan wij vervolgens met de opleiding afstemmen.”

Groeien is voor @WORK niet het belangrijkste. “We hebben nu zo'n vierhonderd man aan het werk. Wij voelen ons echt verantwoordelijk voor de inkomens van die vierhonderd gezinnen. Zij rekenen erop dat wij ons best voor hun doen. Om dat te garanderen wil ik alles kunnen blijven overzien. Ik ben daarin een echte moederkloek.”

Delen via

Vergelijkbare berichten