Ondernemend Friesland events

OF wil samen met haar partners graag haar kennis delen met de ondernemers in Friesland. Daarvoor organiseren we regelmatig kennisevents met aansprekende thema´s, pakkende sprekers en interactieve programma´s. Heeft u suggesties of binnenkort een leuk event voor de ondernemers in Friesland? Neem dan contact met ons op.

OF-Connect werkt samen met SEO-expert Jeroen Smid

Jeroen Smid OF-Connect Pre-Launch

De kunst van gevonden worden. Voor de meeste ondernemers een 'online worsteling'. De duizelingwekkende groeicijfers van het internet en het internetgebruik geven aan hoe belangrijk het is voor bedrijven is om online te zijn. Maar een website bouwen is dan niet genoeg. Gevonden worden dát is de kwestie. En vervolgens in contact blijven.  Wat dat laatste betreft: Ondernemend Friesland heeft voor bedrijven een kant en klare oplossing ontwikkeld: OF-Connect. En gevonden worden? Daar weet Jeroen Smid alles van. Internationaal befaamd specialist op het gebied van SEO. Woonachtig te Duitsland. En als oud Drachtster betrokken bij OF-Connect.

 

Achtergrond

Eerst even enkele cijfers, al zijn ze morgen weer verouderd: in Nederland zijn meer dan twee miljoen websites. Ruim 85.000 daarvan zijn actieve webshops.  En wereldwijd? Onbekend, maar  vast staat dat er iedere dag ongeveer 100.000 websites bijkomen. Ook de gebruikers blijven maar toenemen. In de wereld zijn inmiddels meer dan 3 miljard mensen online. En hoeveel tijd besteden we op het internet? Wel, in in Nederland ongeveer 80 uur per maand. Twee volle werkweken dus. Kortom: wie als bedrijf wil profiteren van het internet moet online zijn. En vooral: weten hoe je gevonden wordt. Jeroen Smid: “Wie een website laat bouwen en denkt dan klaar te zijn maakt een denkfout. Wanneer je niet gevonden wordt heb je nog niks. Er zijn veel internetbedrijven die claimen te weten hoe dat werkt, gevonden worden. Zij zullen je wel even op een nummer 1 positie zetten bij Google. Met andere woorden: tik je jouw bedrijfsnaam in, dan is deze direct op de eerste pagina zichtbaar. Helaas: zo werk het niet. Potentiele klanten denken in de eerste instantie niet bedrijfsnamen, maar in behoefte. Wie goed aanvoelt hoe mensen zoeken kan heel hoog komen in Google. Dat heeft vooral te maken met extreem relevante teksten op je website. Maar ook met social media-gebruik en allerlei andere online handelingen. In totaal is er een mix van 200 variabelen die je moet volgen en dan sta je bijna gegarandeerd boven aan de pagina. En mocht je twijfelen aan het belang daarvan: wie boven aan staat krijgt aanzienlijk meer klanten.”

 

Internationaal erkend SEO specialist

De kennis deed Jeroen op gedurende een lange carrière en heel veel uitproberen en ontwikkelen. Zijn jeugd bracht hij door in Drachten, vervolgens kwam de militaire dienst, waarbij hij in Duitsland werd gelegerd. Daarna volgde een lange zwerftocht langs cursussen, bijbaantjes en serieuze functies in onder andere Zwitserland, Engeland, Turkije en Duitsland. “Ik volgde tal van ICT-opleidingen en werkte ondertussen als specialist op het gebied van SEO voor steeds meer en ook steeds grotere grotere bedrijven. SEO; dat staat voor Search Engine Optimalization, kortom: gevonden worden door Google. Professor Friedrichsen zag wat ik kon en gaf me tot mijn grote verrassing een kans: ik mocht gaan lesgeven; jongeren leren hoe je zorgt dat websites gevonden worden. Het was zeer inspirerend, al moest ik wel wekelijks ongeveer zestig websites beoordelen die door studenten waren gemaakt. En dan beoordeel je op een paar honderd criteria. Veel werk, dus. Daarom ontwikkelde ik daar software voor. Dat heb ik nu af en bied ik ook aan, aan het MKB. Het is software die jou als bedrijf helpt om constant bovenaan te staan in Google. Gewoon, door aan de hand van een checklist de juiste dingen te doen. Het kost je ruim 7 euro per dag en dan sta je helemaal vooraan.”

 

Inmiddels werkt Jeroen Smid nog altijd voor grote en kleine bedrijven en loopt ook het lesgeven als een trein. Dat doet hij overal in Europa, maar meestal in Duitsland. “Wanneer een bedrijf iemand wil aannemen die werkloos is, betaalt de overheid de studie of omscholing. Ik sta in de lijstjes van de overheid en leid die mensen dan op tot SEO-specialist. Dat gaat hartstikke goed. Er zijn al heel wat doorgegroeid naar hoge posities in het bedrijfsleven.”

 

Samenwerking met OF-Connect

De samenwerking met OF en OF-Connect is op een bijzondere manier ontstaan: “Ik kwam in contact met de technische afdeling van OF-Connect; een online systeem waarbij de ondernemer een communicatie-marketingsysteem krijgt waarbij 100% zichtbaarheidsgarantie een feit is. Dat wordt een systeem dat uit vier onderdelen bestaat: OF-Messenger, OF-Shopper, OF-Affilliate en OF-Webbooster. Achterliggende gedachte is dat je door slim gebruik van software allerlei data van websites en social media kunt combineren, waardoor je exact weet wat de klant op een bepaald moment nodig heeft. Door deze vorm van zogenaamde ‘data driven sales’ kun je één op één communiceren, je kunt concrete producten en diensten verkopen en ook een winstmarge halen op de verkoop van producten en diensten van partners waar je mee samen werkt. Dat is een revolutionair systeem. Ik help het team mee op het gebied van SEO; zorgen dat websites waarop de diensten van het MKB worden aangeboden ook daadwerkelijk gevonden worden. En dat heeft zoals ik al zei alles te maken met leren denken hoe een klant denkt.”

 

Recent praktijk voorbeeld

Om het nog eens te verduidelijken haalt Jeroen een praktisch voorbeeld aan. “Ik was laatst op een zaterdag weer in Drachten, voor overleg en familiebezoek. Het was al wat later in de middag en toen zag ik dat ik een lekke band had, waar een enorme spijker in zat. Dat was een probleem, want ik moest nog naar München. Ik tikte toen in google: bandenreparatie, Drachten, zaterdag. En wat denk je? Er kwam geen enkele concrete match uit. En ook geen alternatieven. Ik ben uiteindelijk geholpen in Groningen. Betekent dit dat er in Drachten geen bedrijf meer was dat me kon helpen? Nee, maar het betekent wel dat veel bedrijven hun website en hun vindbaarheid nog niet voor elkaar hebben. En dat kost omzet.”

 

Rol Jeroen Smid bij de Pre-Launch van OF-Connect

Op 9 september organiseert OF de Pre-Launch van OF-Connect. Tijdens dit event laten we de ondernemers ervaren hoe eenvoudig ieder bedrijf zichzelf online zichtbaarder kan maken middels OF-Connect. Jeroen Smid, één van de top SEO professionals ter wereld, zal tijdens een live presentatie laten zien hou eenvoudig u als bedrijf altijd in de top 3 van Google komt te staan.

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement