Attentiv-A. Boskma B.V.: ‘Ons bestaansrecht is face to face contact’

Attentiv-A. Boskma B.V. in Bolsward is een hypotheek- en verzekeringskantoor en daarnaast Zelfstandig Adviseur van Regiobank. Tot 2019 zwaaiden Age Boskma en zijn vrouw Willy Lep er de scepter, daarna kocht medewerker Harmen de Vries zich in en werd mede-eigenaar. Het team – bestaande uit 9 collega’s – staat iedere dag met veel plezier klaar voor particuliere én zakelijke klanten. “Wij helpen mensen hun droom te realiseren, doen graag een stapje extra.”

“Age Boskma en zijn vrouw Willy Lep begonnen in 2002 op onze huidige locatie, Kleine Dijlakker 45 in Bolsward, een assurantiekantoor”, vertelt Harmen de Vries. “Het assurantiekantoor groeide van éénpitter uit tot het huidige team. In 2012 vonden ze aansluiting bij de Regiobank.”

Maatschappelijke verantwoording

De coronacrisis kwam en in 2021 werd het hele pand gestript en verbouwd. “Ja, het waren hectische jaren”, verzucht Harmen. “Maar we hebben het met elkaar en de klant erg goed. In de huidige maatschappij heerst het idee van meer, meer, meer, maar niet alles is in euro’s uit te drukken. We helpen klanten bij voorkeur op afspraak, maar binnenlopen mag ook. Graag wil ik benadrukken dat wij als Regiobank ook zakelijke klanten volledig en professioneel kunnen bedienen. We merken steeds meer dat kleine MKB-bedrijven – de motoren van onze economie – tegen onpersoonlijke dienstverlening aanlopen. Ze vinden geen aansluiting meer bij de huidige banken. Wij adviseren ze graag op onze persoonlijke manier, bij ons hebben ze een persoonlijk aanspreekpunt. We kunnen vlot schakelen en hebben een korte beslistermijn. Als een ondernemer een krediet voor een bedrijfspand of een bedrijfskrediet bij ons aanvraagt, dan kunnen wij binnen enkele dagen – mits het dossier volledig is – de aanvraag afronden. En dat is uniek in de huidige tijd!”

Duurzaam en verantwoord ondernemen

“Wat ook bijzonder is, is dat een willekeurige ING- ABN/AMRO- of Rabobankklant met een hypotheek bij deze banken, voor advies ook prima bij ons terecht kan”, vervolgt Harmen. “Wij hebben namelijk een samenwerking met genoemde banken. Een klant in Bolsward kan zo even bij ons binnenlopen, vaak kunnen we hem of haar helpen. En ook belangrijk: We staan als Volksbank bovenaan in de Eerlijke Geldwijzer/Bankwijzer, wat betekent dat we op een duurzame en maatschappelijk verantwoorde manier ondernemen.”

Goede reviews

Naast de zakelijke klanten is de Regiobank er natuurlijk ook voor de particuliere klant. Harmen: “Voor al hun financiële diensten zoals een privérekening, hypotheek of persoonlijke lening kunnen ze bij ons terecht en geven wij een goed en eerlijk advies. We willen onderscheidend zijn in de persoonlijke benadering van klanten, uit onderzoek blijkt dat mensen dat graag willen. Ons bestaansrecht is face to face contact. En soms gaat dat van generatie op generatie: pake en beppe hadden hier een spaarrekening, vader en moeder bankieren hier, zoon of dochter komt langs voor een hypotheekaanvraag voor het starten van een bedrijf, of het kopen van een eerste huis. Maar we zien ook klanten die niet bij machte zijn om uit vervelende financiële situaties te komen. We helpen ze graag met de juiste adviezen, want we hebben als bank ook een maatschappelijke verantwoording. Als die begeleiding slaagt, dan heb je een klant voor het leven. Op Advieskeuze.nl krijgen we goede reviews over onze dienstverlening, klanten ervaren het als zeer prettig dat we goed bereikbaar zijn en vlot communiceren. Dat is voor ons heel vanzelfsprekend. Het is geen rocket science, we moeten het niet moeilijker maken dan het is.”

Vergelijkbare berichten