Met twee nieuwe vestigingen in Assen en Groningen én uitbreiding van de dienstverlening met strategisch bedrijfsadvies en bedrijfsovernames, groeit Omnyacc Accountants & Adviseurs stevig in het Noorden. Niet alleen voor klanten, ook voor professionals is de organisatie nog interessanter geworden. “We zijn een multidisciplinaire organisatie waar je je volop kunt ontwikkelen”, aldus Berend Bakker, relatiebeheerder en MT-lid bij Omnyacc in Leeuwarden.
De uitbreiding van Omnyacc met twee noordelijke vestigingen is het resultaat van de fusie met Groots Bedrijfsadvies uit Assen. Marcel Gritter, Belastingadviseur en partner bij Omnyacc, en zijn compagnon Fred van Dellen, bedrijfsadviseur en MT-lid in Groningen en Assen, verzorgen al jaren strategisch bedrijfsadvies voor ondernemers in het Noorden. Het bedrijfsadviesconcept van Groots wordt nu gebundeld met het brede dienstenpakket van Omnyacc.
Marcel vertelt: “Groots Administraties, dat we met de collega’s in Assen hebben opgebouwd, wordt bovendien een accountantskantoor zoals de andere Omnyacc vestigingen. Met een volledig aanbod van alle diensten op het gebied van administratie, accountancy en advies.”
De dochteronderneming Adcorporate wordt ook geïntegreerd in de dienstverlening van Omnyacc. “Adcorporate is actief in heel Nederland en beschikt over het platform bedrijventekoop.nl. Met meer dan een miljoen bezoekers per jaar is dit een krachtig kanaal voor koop- en verkooptrajecten”, aldus Marcel.
Kansen voor professionals
Bij Omnyacc leefde al langer de wens om in Groningen een vestiging te openen. Berend: “We hebben in Friesland goede contacten met de hogescholen. Dat willen we in Groningen ook bereiken met de Hanze en de RUG. Door er fysiek gevestigd te zijn als nieuwe, frisse partij op de markt, verwachten we mooie stappen te kunnen maken en zowel klanten als talenten aan onze organisatie te kunnen binden.”
Voor professionals die zoeken naar een inspirerende werkomgeving waar ruimte is voor groei, is Omnyacc Noord-Nederland een logische keuze geworden.
Marcel: “We hebben nu dertien medewerkers in Assen en bouwen hier gestaag verder. In Groningen hebben we plek voor veertien mensen, van (assistent-)accountants tot fiscalisten en bedrijfsadviseurs. Fred en ik gaan zelf ook vanuit deze vestiging werken. We vinden het belangrijk dat mensen bij ons binnen kunnen lopen en zo direct de sfeer ervaren. Op deze manier bouwen we in Groningen aan een compleet fullservice advieskantoor, van waaruit alle diensten en disciplines met lokale adviseurs vanuit de regio worden aangeboden, inclusief een auditafdeling.”
Aantrekkelijke werkomgeving
“Of je nu in Leeuwarden, Groningen of Assen werkt: wij bieden talenten de kans om zich bij ons te ontwikkelen tot specialist, leidinggevende of zelfs partner”, vertelt Harold Steunebrink, pensioen- en HRM-adviseur en partner bij Omnyacc Leeuwarden. Hij vertelt dat de sfeer binnen Omnyacc familiair en open is, maar tegelijkertijd professioneel en ambitieus. Dat maakt het een aantrekkelijke werkomgeving voor professionals die zowel diepgang als teamgevoel zoeken. “We investeren echt in onze mensen. Stagiaires blijven hier vaak meerdere stageperiodes en komen daarna graag aan boord als collega,” vertelt Harold. “Zij vertellen dat ze bij ons echt de vrijheid voelen om zich te kunnen ontwikkelen.”
Echt specialisten
Wat Omnyacc bovendien onderscheidt, is de breedte van de dienstverlening. Van accountancy tot belastingadvies en van HRM tot bedrijfsadvies: bij Omnyacc werken specialisten op elk vakgebied. “We zijn geen generalisten met een beetje kennis van alles. We hebben per discipline échte specialisten in huis,” aldus Harold Steunebrink.
Die multidisciplinaire aanpak trekt bijvoorbeeld klanten die met hun bedrijf in een groeifase terecht zijn gekomen. “Vaak komen ondernemers bij ons omdat ze merken dat hun bedrijf is gegroeid, maar hun interne processen daar niet meer op zijn ingericht. Wij helpen dan om structuur aan te brengen: operationeel, strategisch én financieel. Dat doen we niet alleen met advies, maar ook met implementatie. Dat maakt ons uniek,” aldus Berend.
HRM-werkgeversloket
Een belangrijk speerpunt van Omnyacc is het werkgeversloket, waarin alle HRM-diensten zijn gebundeld: van salarisadministratie en arbodienstverlening tot pensioenadvies en verzuimverzekeringen. “Dankzij de samenwerking met de HRM-afdeling in Leeuwarden kunnen wij hiermee nu al meerwaarde bieden aan onze klanten in het Noorden,” vertelt Gritter. De HRM-tak is bovendien sterk in ontwikkeling. Harold: “We volgen de markt op de voet. Zo organiseerden we direct na de aankondiging van de nieuwe ZZP-wetgeving een bijeenkomst voor 122 werkgevers. We willen dat onze klanten altijd een stap voor zijn op de actualiteit, daar helpen we ze actief bij.”
Lokaal ondernemen
Met inmiddels acht vestigingen, 260 medewerkers en 19 partners is Omnyacc een gevestigde naam in het noorden en westen van Nederland. Marcel: “We hebben de keuze gemaakt om onze kracht en kennis te bundelen, maar we houden de ruimte om lokaal ondernemend te blijven en onze klanten te bedienen zoals zij dat prettig vinden. Dat is wat werken bij Omnyacc zo bijzonder maakt.”
Voor meer informatie over Omnyacc zie www.omnyacc.nl. En weten of Omnyacc bij jou past als nieuwe werkgever? Kom koffiedrinken of kijk op www.werkenbijomnyacc.nl.
Strategisch bedrijfsadvies en begeleiding bij bedrijfsovernames
Dankzij de fusie met Groots breidt Omnyacc haar dienstenpakket uit met twee unieke specialismes: strategisch bedrijfsadvies op hoog niveau en begeleiding bij bedrijfsovernames. Berend: “Voor klanten betekent dit dat we strategisch bedrijfsadvies nu op een nog hoger niveau kunnen aanbieden dan we al deden en we bovendien de juiste expertise in huis hebben om hen te begeleiden bij het aan- of verkopen van ondernemingen. Maak er vooral gebruik van!”