Wafilin Systems, toonaangevend in slimme membraan-filtratietechnologie voor de zuivel-, voedingsmiddelen- en drankenindustrie, kondigt vandaag een belangrijke wijziging aan in de directiestructuur. De huidige CEO Henk Schonewille richt zich voortaan volledig op het opzetten en uitrol van de commerciële strategie en (internationale) groei van het bedrijf, terwijl Business Development Director Jos van Dalfsen de rol van Algemeen Directeur gaat vervullen. Deze verschuiving stelt Wafilin in staat om gericht in te spelen op marktkansen, nieuwe (internationale) markten te betreden én de continuïteit en voorsprong in duurzame membraanoplossingen te versterken.
Directiewijziging met impact: klantgericht en internationaal
Met deze nieuwe rolverdeling kunnen directie en management zich nog scherper richten op drie kernthema’s: het uitbreiden van commerciële activiteiten, o.a. op het gebied van service, het versnellen van internationale groei, en het blijven ontwikkelen van innovatieve, duurzame membraantechnologieën die productieprocessen binnen de industrie te verduurzamen en optimaliseren.
Jos van Dalfsen, Algemeen Directeur sinds kort, zegt hierover:
“Voor mij draait deze nieuwe rol om het verder ontwikkelen van een sterke en wendbare organisatie die klaar is voor de toekomst. Ik wil ervoor zorgen dat we niet alleen blijven innoveren, maar ook onze kennis verdiepen, uitrollen en verder professionaliseren. Dat is de basis waarop we samen, met ons team en onze klanten, kunnen blijven groeien en impact maken”.
Henk Schonewille, in zijn nieuwe rol als Commercieel Directeur vult aan:
“Deze stap geeft mij de ruimte om me volledig te richten op: sterke klantrelaties en strategische partnerships. Zo sluiten we onze commerciële koers nog beter aan op de ambities van onze klanten én van Wafilin.”
Nieuwe generatie, gedragen door ervaring
Met Jos van Dalfsen als nieuwe Algemeen Directeur treedt een nieuwe generatie aan die het bedrijf en de cultuur van binnenuit kent. Zijn focus ligt op het versterken van de interne organisatie, het optimaliseren van processen en het toekomstbestendig maken van de bedrijfsvoering. Tegelijk blijft de ervaring van Henk Schonewille volop aanwezig: in zijn nieuwe rol als commercieel directeur blijft hij bouwen aan relaties en strategische kansen. Samen geven zij het leiderschap vorm vanuit vertrouwen, aanvulling en gezamenlijke ambitie.
Harry van Dalfsen, 0prichter en lid van Raad van Advies: “Ik ben ontzettend trots op deze stap. Wat begon als een idee aan de keukentafel, is onder leiding van Henk uitgegroeid tot een sterke en toekomstgerichte organisatie met een eigen identiteit. Het doet me deugd te zien dat de volgende generatie met dezelfde passie en toewijding verder bouwt aan onze gezamenlijke visie.”
Innovatie en professionalisering als fundament
De directiewijziging vormt het sluitstuk van een doordachte strategie, waarbij de afgelopen jaren is geïnvesteerd in een rebranding, een nieuw bedrijfspand, de versterking van het managementteam en de oprichting van een Raad van Advies.